بحران فولاد خوزستان در خانه

این نکونام عصبی

۴تیم در هفته‌نهم شانس صدرنشینی دارند

حمله همه‌جانبه به نوک جدول

اوضاع پیچیده است، در پیچیده بودنش همین بس که بدانید تیم‌های اول تا چهارم جدول توانایی این را دارند که صدرنشین باشند و یا در نقطه مقابل دو پله سقوط کنند. برای امروز و فردا کلی احتمال و پیش‌بینی می‌توانیم کنار هم بچینیم، این‌که صدر تغییر می‌کند یا این‌که ژنرال دو دستی و سفت و سخت همچنان آن را می‌چسبد؟ گل‌محمدی و شاگردانش از راه می‌رسند و آن را پس می‌گیرند یا این‌که سهم ساپینتو و پسران آبی می‌شود؟
کد خبر: ۱۳۸۳۱۴۵
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
اوضاع پیچیده‌تر از اینهاست، چون حتی برای سپاهان هم می‌توان شانس صدرنشینی قائل شد. یک زمانی احتمال رقابت برای صدرنشینی فقط برای دو تیم بود، اما وقتی سه تیم در جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران ۱۵امتیازی و اول تا سوم جدول هستند و از طرف دیگر تیم چهارم جدول دو امتیاز با آن‌ها فاصله دارد همه چیز با کلی معادلات جدید روبه‌رو می‌شود.

از چهار تیم بالای جدول، سه‌تایشان امروز به میدان می‌روند. یکی گل‌گهر سیرجان، دیگری پرسپولیس و در نهایت سپاهان. ضلع چهارم قهرمانی یعنی استقلال هم روز جمعه به میدان خواهد رفت. برای توصیف بازی‌های امروز باید کلی «اگر» را در نظر بگیریم. اگر گل‌گهرسیرجان موفق شد نساجی را هم ببرد به صدرنشینی خود ادامه می‌دهد. پرسپولیس هم اگر مس رفسنجان را از پیش‌رو بردارد در صورتی صدرنشین می‌شود که در دیدار‌های دیگر رقیبان قهرمانی، نتایج‌شان به سود سرخ‌ها رقم بخورد. این موضوع درباره دیگر ضلع‌قهرمانی یعنی سپاهان هم صدق می‌کند. البته صدرنشینی سپاهان در گرو این است که کلی اتفاقات عجیب بیفتد، مثلا گل‌گهر ببازد و پرسپولیس هم مقابل مس رفسنجان کاری از پیش نبرد. البته ناگفته‌ نماند که فولاد ۱۱ امتیازی هم در صورت برتری مقابل پیکان و با توجه به نتایجی که در دیگر دیدار‌ها رقم می‌خورد شانس این را دارد که خودش را به شکل قابل توجهی بالا بکشد.

طلسم ۲۰۱ دقیقه‌ای

مهاجمان پرسپولیس ۲۰۱ دقیقه است که گل نزده‌اند. دیدار نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با نتیجه ۲ بر یک به سود سرخ‌ها به پایان رسید. در آن دیدار گل دوم سرخ‌ها در دقیقه ۶۹ توسط یورگن لوکادیا به ثمر رسید. این آخرین گلی بود که سرخ‌ها در سه بازی اخیر زدند چرا که در هفته هفتم این تیم یک بر صفر به تراکتور باخت و هفته هشتم مقابل سپاهان بدون گل مساوی کرد. طلسم گل نزدن تیم یحیی گل‌محمدی در واقع از دقیقه ۶۹ دیدار پرسپولیس با نفت مسجدسلیمان آغاز شده و حالا این تیم امروز در دیدار با مس رفسنجان امیدوار است این طلسم را بشکند. پرسپولیس دو هفته است که نبرده و باقی ماندن در حسرت برد ممکن است این تیم را تا جایگاه پنجمی جدول تنزل دهد. البته از سویی دیگر مس رفسنجان هم در هفته‌های اخیر بار‌ها نشان داده می‌تواند خطری جدی برای تمام تیم‌های صدرنشین باشد. این تیم رده پنجمی که ۱۲ امتیاز دارد و هفته گذشته موفق شد تراکتور را ببرد، یعنی همان تیمی را برده که پرسپولیس را در هفته قبل با یک گل شکست داده بود. نبرد یحیی گل‌محمدی با محمد ربیعی فراتر از کسب امتیاز است. یکی صدر را می‌خواهد و دیگری مصرانه به دنبال رتبه‌های بالای جدول است.

رتبه دو تیم در جدول

پرسپولیس: ۲ (۱۵ امتیاز)
مس رفسنجان: ۵ (۱۲ امتیاز)

نکته یک: امید عالیشاه بعد از مصدومیتی یک‌ماهه به تمرینات بازگشت، اما مشخص نیست در دیدار با مس‌رفسنجان به میدان می‌رود یا خیر.

نکته دو: مهدی عبدی، میلاد سرلک و شیخ دیاباته به دلیل مصدومیت غایبان پرسپولیس خواهند بود. گفته می‌شود علیرضا بیرانوند هم از ناحیه کمر مشکل دارد و وضعیت او نیز مشخص نیست.

عدد ویژه مسابقه: از طلسم ۲۰۱ دقیقه‌ای گل نزدن‌های پرسپولیس که بگذریم به رکورد منفی محمد ربیعی مقابل پرسپولیس می‌رسیم. او از ۴ تقابل قبلی با سرخ‌ها سه مساوی و یک باخت ثبت کرده است.
نکته جذاب مسابقه: تقابل یورگن لوکادیا بهترین گلزن فعلی پرسپولیس و لیگ با گادوین منشا آقای گل فصل گذشته.

نکته حاشیه‌ای: شنیده می‌شود یورگن لوکادیا مهاجم گلزن سرخ‌ها یک پیشنهاد عالی و نجومی از تیم‌های عربستانی دارد و آخرین خبر حاکی است که به شدت وسوسه شده است.

مرور سایر دیدار‌های هفته نهم در چند خط

۱- گل‌گهر اگر هوشیار باشد و نساجی را ببرد برای دومین هفته متوالی صدرنشین می‌ماند. واقعیت این است که صدرنشینی هم به این تیم می‌آید. شاگردان قلعه‌نویی هفته گذشته با پنج گل نفت مسجدسلیمان را بردند و نساجی هم بدون گل مقابل ذوب‌آهن مساوی کرد.

۲- سپاهان حریف قعرنشین لیگ یعنی صنعت نفت آبادان است. زردپوشان که هفته گذشته مقابل پرسپولیس بدون گل مساوی کردند و صنعت نفت هم ۲ بر یک به ملوان باخت. سپاهان اگر خیلی خیلی خوش شانس باشد در صورت برتری مقابل حریف ته جدولی به صدر می‌رسد.

۳- واقعیت این است که فولاد آنقدر دفاعی بازی می‌کند و آن قدر مساوی گرفته که بعید به نظر می‌رسد دیدار این تیم با پیکان کاملا زیبا و هجومی باشد. فولاد در هفته اخیر با استقلال مساوی کرد و پیکان هم مقابل آلومینیوم بدون گل به تساوی رسید.

آبی‌ها روز جمعه آخرین مسابقه مهم هفته را برگزار می‌کنند. استقلال که با محرومیت سنگین سرمربی‌اش هم روبه‌رو شده در این روز و از ساعت ۱۶:۳۰ مقابل رکورددار مساوی در این لیگ یعنی ذوب‌آهن می‌رود. استقلال که هفته گذشته مقابل فولاد مساوی کرد برای گرفتن صدر کار سختی دارد، هم مقابل تیم ذوب‌آهن به برتری برسد و در سایر دیدار‌ها هم همه چیز به سود آبی‌ها رقم بخورد. ذوب‌آهن نیز هفته گذشته مقابل نساجی بدون گل مساوی کرده بود.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها