کتابخانه شهید علی غیوری زاده شهرک اسلامیه مهران به عنوان چهل و هشتمین کتابخانه عمومی استان ایلام همزمان با هفته وحدت افتتاح شد.
کد خبر: ۱۳۸۳۱۱۹

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در آئین افتتاح این کتابخانه، گفت: توسعه متوازن کتابخانه های عمومی در مناطق مختلف بویژه مناطق روستایی و شهرهای کوچک از اولویتهای معقول نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.


سمیه حیدری افزود: اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلا م در جهت تحقق این سیاست، اقدام یه تاسیس چندین باب کتابخانه های عمومی در مناطق فاقد کتابخانه و دارای شرایط لازم نموده است و این برنامه تا پوشش کامل فضاهای کتابخانه ای ادامه می یابد.


وی در ادامه اظهار داشت: شهرستان مهران به عنوان دروازه عتبات عالیات و میزبانی کنگره سالانه پیاده روی اربعین حسینی(ع)، نیازمند توجه جدی در عرصه زیرساختهای فرهنگی است و با توجه به ضرورت این موضوع، مطالعات جامعی پیرامون توسعه کتابخانه های عمومی در این شهرستان صورت گرفته است و تاسیس کتابخانه شهید علی غیوری زاده قدم اولیه در این زمینه است.


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام ادامه داد: مردم و مسئولین شهرک اسلامیه جهت راه اندازی این کتابخانه تلاش و پیگیریهای فراوانی نمودند و واگذاری حق انتفاع سی ساله ساختمان کتابخانه شهید علی غیوری زاده از سوی یکی از خیرین این شهرک نشان از فرهنگ دوستی و عشق به کتاب و کتابخوانی در وجود این مردم است.


وی در پایان با تقدیر از مسئولین شهرستان مهران، بویژه امام جمعه و فرماندار شهرستان جهت توجه جدی به مقوله کتابخانه های عمومی، افتتاح و بهره برداری از این کتابخانه را در کمترین زمان ممکن حاصل تلاش بخشدار بخش مرکزی، دهیار و شورای اسلامی این شهرک و پیگیریهای بی وقفه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهران دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها