کد خبر: ۱۳۸۲۹۹۵
نویسنده امیرحسین بانکی‌پورفرد - نماینده اصفهان​​​​​​​
در شرایطی که اعتراضات مردمی نـاشی از نـارضـایتی از عملکــردهــا باشد، جامعه این رویکرد را می‌پذیرد و حتی در برخی مواقع هم با معترضان همدلی می‌کند، اما زمانی که بحث ارزش‌های انقلاب به میان می‌آید و اعتراض به سمت و سوی آشوب، تنش و ناآرامی کشیده می‌شود، طبیعی است مردمی که با فرهنگ اهل بیت و قرآن آشنا هستند به هیچ‌وجه خدشه به ارزش‌ها و هتک حرمت نسبت به شعائر دینی را نمی‌پذیرند.

در حوادث چند روز اخیر شاهد فتنه‌گری برخی جریان‌ها و گروه‌های معاند بودیم که با بهانه قرار دادن موضوع فوت یک بانوی جوان با همه ابزار‌های رسانه‌ای و تبلیغی خود به میدان آمدند و تلاش کردند از این طریق، اصل نظام را هدف قرار دهند. در روز‌های آغازین این ماجرا، برخی با ناآگاهی و به‌واسطه تحریک احساسات و همچنین فریب ناشی از پیام‌رسانی‌های غلط در تجمعات خیابانی شرکت کردند.

در این میان عده‌ای هم کاملا حساب‌شده و با برنامه‌ریزی قبلی وارد عرصه شدند. آن‌ها سعی کردند با تحریک مردم زمینه تشدید ناآرامی‌ها را فراهم بیاورند. طبعا تشخیص افراد قاصر و مقصر در این جریان به عهده دستگاه قضایی است و سیره دستگاه قضایی هم نشان داده که به طور معمول درباره افراد فریب‌خورده و ناآگاه تسامح نشان می‌دهد و با عوامل اصلی آشوب برخورد قاطع خواهد کرد. اتفاقات اخیر نشان داد ما با جنگی شناختی روبه‌رو هستیم که عناصر اصلی آشوب‌طلب و عوامل آنها، تلاش کردند در همان روز‌های اولیه تنش، روایت خود را تثبیت کرده و با پیام‌رسانی‌های غلط و انتشار اخبار نادرست و دروغ، هدایت ماجرا را در دست بگیرند. واقعیت آن است که باتوجه به رویداد‌های اخیر و تجربه اتفاقات گذشته به نظر می‌رسد دستگاه رسانه‌ای و نظام تبلیغاتی ما باید با جدیت بیشتری تحولات را رصد کنند. شرایط موجود ایجاب می‌کند هم مسئولان ما از یک پیوست رسانه‌ای برخوردار باشند و هم اهالی رسانه کشور در هر اتفاق و رویدادی تلاش کنند در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به حوادث و وقایع، اطلاع‌رسانی درست، دقیق و هدفمند داشته باشند تا اذهان عمومی درگیر روایت‌های ساختگی بیرون از مرز‌های کشور نشود. همچنین جا دارد به برخی از چهر‌ه‌های مشهور و سلبریتی‌ها هم تذکر جدی و لازم داده شود تا بدون آگاهی دقیق از موضوع و صرفا برای جذب مخاطب و کسب محبوبیت با اظهارنظر‌های غیرکارشناسانی خود فضا را بیشتر ملتهب نکنند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها