مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان خبر داد؛

ثبت ملی ۴۰ اثر مربوط به دوران دفاع‌مقدس در خوزستان

در اولین روز از بازگشایی مدارس صورت گرفت؛

پیام سردار «مرادحاجتی» به مناسبت آغاز سال تحصیلی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، پس از حضور در مراسم زنگ مهر و مقاومت در یکی از مدارس اهواز، پیامی را به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید صادر کرد.
کد خبر: ۱۳۸۱۳۳۶

خوزستان - جام جم آنلاین: سردار «عبدالرضا مرادحاجتی»، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، امروز پس از حضور در مراسم زنگ مهر و مقاومت در یکی از مدارس اهواز، پیامی را به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید صادر کرد.

در متن پیام آمده است؛

اینک و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، شاهد بهار علم و معرفت، با آغاز سال تحصیلی جدید، حرکت در مسیر تعلیم و تربیت و قدم نهادن در راه تعالی علم و شکوفایی دانش هستیم. همان‌گونه که فروردین، نویدبخش حیات مجدد طبیعت است، مهرماه یادآور شور و شعف و جوشش طالبان علم و کوشش آموزندگان دانش است.

امروزه در حالی شاهد بازگشایی مدارس هستیم که سال هاست به واسطه وجود ویروس کرونا نتوانستیم به صورت حضوری شاهد تلاش نسل نوجوان و جوان کشور برای آموختن باشیم. دانش آموزانی که سرمایه های عظیم آینده این مرز و بوم اند.

دانش آموزانی که باید دلاورمردی ها و غیرت شهید «بهنام محمدی» 13 ساله را بشناسند و از آن الگو بگیرند. دانش آموزانی که باید به واسطه جهاد تبیین ما، شرایط سخت ولی حماسه آفرین دوران دفاع مقدس را به عنوان تاریخ پرافتخار این مملکت در ذهن و روح خود مجسم و تقویت کنند.

در فرهنگی که عالمان، وارثان انبیا الهی و آموزش عبادت است، شایسته است تا شرایط کسب علم و دانش برای تمامی آحاد جامعه به صورت یکسان فراهم شود و با تحقق شعار سال تمامی دانش آموزان کشور در راستای کسب خرد و دانش، همگام‌ با یکدیگر، از تجارب ارزشمند اساتید گرانقدر، برای نقش‌آفرینی در جامعه و ساختن فرداهای بهتر بهره‌مند شوند.

اینجانب به عنوان خادم حوزه دفاع مقدس در خوزستان ضمن گرامیداشت تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی برای مدارس و مراکز دانشگاهی و همچنین یاد و خاطره شهدای معلم و دانش آموز به محضر جامعه فرهیخته آموزش و پرورش و مراکز علمی و دانشگاهی خوزستان، آرزو دارم که این نسل امیدوارکننده و با بصیرت بتوانند رهرو شهدا و ایثارگرانی باشند که برای حفظ و کیان این آب و خاک از همه چیزشان گذشتند تا امروزه همه ما در کمال آرامش و امنیت پای درس معلمانی بنشینیم که راهشان راه انبیا و مکتب شان مکتب عاشوراست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها