سرانجام سرمربی جدید ایران وارد تهران شد

کی‌روش: هیچ چشمداشت و کینه‌ای ندارم

استراتژی لبخند و برخورد گرم، صبح دیروز، در فرودگاه جواب داد. خبرنگارانی که ساعت‌ها کلافه منتظر مانده بودند کارلوس کی‌روش به تهران برسد، با دیدن این لبخند، چنان کلافگی فراموش‌شان شد که تک به تک می‌خواستند با سرمربی جدید ایران دست بدهند.
کد خبر: ۱۳۸۰۴۲۹
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش
دیروز یکی از ماندگارترین قاب‌های فوتبال در فرودگاه امام خمینی (ره) بسته شد، وقتی بعد از سه سال و اندی جدایی جنجالی، کی‌روش از استانبول به تهران رسید تا به قول خودش «بی‌کینه» و «با تعهد تمام»، تاریخ جدیدی در زندگی خود و تیم‌ملی بنویسد. کارلوس به محض خروج از فرودگاه به سمت خبرنگاران رفت و گفت: «تقدیر و تشکر از تمام شما که به خاطر من آمدید. امیدوارم کاری کنیم که با هم آرزوهایمان را پیش ببریم.»

در جمع ملی‌پوشان

دیروز برای کی‌روش روز شلوغی بود. از فرودگاه به هتل المپیک رفت تا صبحانه را با ملی‌پوشان بخورد. مرتضی پورعلی گنجی، محمد محبی و سیدحسین حسینی سه بازیکنی بودند که مقابلش ظاهر شدند و بازگشتش را تبریک گفتند. کارلوس سپس به جمع بازیکنان رفت و با همه آن‌ها دست داد. او گفت از این‌که دوباره به تیم‌ملی بازگشته، بی‌اندازه خوشحال است. کی‌روش بعد از خوردن صبحانه به اتاقش رفت و تا حدود ساعت۱۰ و ۳۰ دقیقه استراحت کرد.

کینه‌ای ندارم

کی‌روش حول و حوش ساعت ۱۱ به مرکز ملی فوتبال رفت تا اولین جلسه خود را در تهران با مهدی تاج رئیس، مهدی محمدنبی نایب رئیس اول و منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال برگزار کند. مدیران فدراسیون به کارلوس خوش‌آمد گفتند تا موتور این مربی روشن شود: «بسیار خوشحالم که دعوتم کردید. جناب تاج و من سوابقی داریم که به لحاظ سن و سال، ماموریت‌هایمان را متوجه می‌شویم. برگشته‌ام و چشمداشتی ندارم و فقط به دلیل این‌که خاطره‌ای خوش برای مردم به یادگار بگذارم، در ایران هستم.»

او که مرد رودررویی با چالش‌هاست، حرف‌های خود را این طور ادامه داد: «چالش را دوست دارم تا جایی که به موفقیت تیم‌ملی ختم شود. هیچ کینه‌ای از کسی ندارم و از این‌که مذاکراتی را با مهدی تاج درباره سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران داشتم و قبول کردم، از ایشان بسیار تشکر می‌کنم. در واقع رئیس فدراسیون فوتبال با دعوت از من، بزرگی خود و خدمت به فوتبال کشورش را نشان داد. باید دست به دست هم داده و کار‌های زیادی را انجام دهیم. با تمام توان خود در ادوار جام‌جهانی حضور داشته و امیدوارم مثمرثمر باشم. با اعتمادی که رئیس فدراسیون و هیات رئیسه کردند، وظایف من بسیار سنگین‌تر است. تجربه کافی دارم و نباید با رسانه‌ها بجنگیم، باید آن‌قدر خوب عمل کنیم که همه از ما دفاع کنند.»

او از همین ابتدا میخش را محکم کوبید: «در جام جهانی در گروهی هستیم که علاوه بررسانه‌های داخلی، بسیاری از رسانه‌های خارجی به ما می‌پردازند لذا نظم و انضباط در این راستا بسیار مهم است. از نظر فوتبالی در گروه خاصی هستیم و از نظر اجتماعی و سیاسی می‌دانم که فدراسیون فوتبال چه انتظاری از من دارد. در رابطه با این‌که گفته‌اند کی‌روش به فدراسیون فوتبال دستور می‌دهد، باید بگویم بین من و رئیس توافق صورت می‌گیرد و این گونه نیست.»

در ادامه نوبت به منصور قنبرزاده رسید تا بگوید: «تصمیم شجاعانه‌ای توسط رئیس فدراسیون صورت گرفته و هیات‌رئیسه به صورت قاطع از این تصمیم دفاع کرد. ما وظیفه پشتیبانی و حمایت داریم و هدفمان ایجاد آرامش است.»

تاج هم این جملات را به زبان آورد: «از انتخابی که کرده‌ایم بسیار خوشحالم و امیدوارم دست به دست هم دهیم تا خوشحالی مردم را رقم بزنیم. تجربه دو‌بار رفتن به جام جهانی را داریم و این بار سومی است که با کی‌روش به جام‌جهانی می‌رویم. ان‌شاءا... با بهره‌گیری از تجربیات قبلی، نتایج خوبی را رقم خواهیم زد. مسیر جام جهانی قطر و پیشرفت در آن هدف اصلی فدراسیون فوتبال است.»

بررسی برنامه‌ها

طی نشستی برنامه‌های تیم‌ملی مرور شد. کی‌روش از تاج خواست تا حمایت لازم را انجام دهد و او تاکید کرد فدراسیون تمام هم و غم خود را به کار می‌گیرد تا بهترین شرایط را برای او و تیم‌ملی مهیا سازد. کی‌روش ظهر دیروز را در پک گذراند و به بررسی برنامه‌ها پرداخت. بعد از ظهر دیروز هم در اولین جلسه تمرین تیم ملی حاضر شد.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها