مهاجم تیم‌ملی به دلیل مصدومیت، ۳ماه بازی نمی‌کند

سندرم مصدومیت قبل از جام‌جهانی

مصدومیت بد موقع در می‌زند. برای برخی که خوش شانس‌تر باشند سر و ته یک مصدومیت ساده در یکی دو هفته هم می‌آید، اما برای بدشانس‌تر‌ها اوضاع خیلی بدتر پیش می‌رود. نمونه‌اش الهیار صیادمنش که این روز‌ها غمگین‌ترین فوتبالیست ایرانی است چرا که پزشک به او گفته شاید به دلیل مصدومیت سه ماه نتواند مجوز بازی کردن داشته باشد و این به معنای از دست رفتن جام‌جهانی برای این ملی‌پوش ایرانی است.
کد خبر: ۱۳۷۷۹۷۲
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
در تازه‌ترین خبر در این باره سایت hulldailymail انگلیس نوشت: «پارگی همسترینگ اللهیار صیادمنش مثبت نیست و این مهاجم نیاز به عمل جراحی پیدا کرده است.» قرار است این مهاجم ایرانی همین هفته در لندن زیر تیغ جراحی برود و برای بازگشت به میدان حداقل ۳ ماه از میادین دور خواهد بود. امید این بازیکن برای حضور در مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر از دست رفت. او می‌توانست با فیزیوتراپی هم ۷۰روزه به زمین تمرین بازگردد، ولی پزشک متخصص تاکید کرد در این صورت ممکن است در آینده مشکلاتی برایش به وجود بیاید. صیادمنش هم که متوجه شده حضور در جام‌جهانی شاید به آینده‌اش لطمه بزند، تصمیم گرفت تا راه جراحی را در پیش بگیرد و مسابقات را از دست دهد. این خبر درحالی است که مهدی طارمی دیگر مهاجم ملی‌پوش کشورمان نیز در ترکیب پورتو دچار مصدومیت شده و هنوز زمان بازگشتش به میادین مشخص نیست. البته مصدومیت او جدی نیست.

افسوس بزرگ رضا مالدینی

هنوز نمی‌دانیم آیا صیادمنش واقعا جام‌جهانی را از دست داده یا خیر. اما وقتی خبر مصدومیت او را شنیدیم یاد دو مورد مشابه دیگر افتادیم. نخستین مورد رضا شاهرودی بود، هافبک خوش استیل و خوش‌تکنیک سال‌های دور پرسپولیس که در جام‌جهانی۹۸ فرانسه با بزرگ‌ترین بدشانسی اتفاق فوتبالی زندگی‌اش روبه‌رو شد. یک روز قبل از دیدار ایران و یوگسلاوی سابق در مرحله گروهی جام‌جهانی فرانسه او به شدت از مچ پا مصدوم شد و به راحتی تمامی زحمات دو ساله او بر باد رفت. شاهرودی در تمرینات برای ضربه سر پرید، اما هنگام فرود استیلی روی پای او افتاد و همه‌چیز همان‌جا برای او تمام شد. او که زمانی به رضا مالدینی سرخ‌ها معروف بود از دست دادن جام‌جهانی ۹۸ فرانسه را بزرگ‌ترین حسرت فوتبالی‌اش عنوان می‌کند.

خونسردی زیدان آسیا

مجتبی جباری یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های دهه هشتاد فوتبال ایران که زمانی به زیدان آسیا معروف شد. شماره هشت خاطره‌انگیز استقلالی‌ها استعداد خیلی زیادی در مصدوم شدن داشت به طوری که در طول دوران حرفه‌ای ملی بار‌ها بازی‌ها و تورنمنت‌های مختلف را از دست داد. اما بدترین مصدومیت او وقتی بود که تیم‌ملی فوتبال ایران آماده حضور در جام‌جهانی ۲۰۰۶ می‌شد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ برای یک اردوی تدارکاتی به سوئیس رفته بودند که در جریان همین اردو مجتبی جباری به شدت مصدوم شد. نتایج ام آر آی نشان داد که این ملی‌پوش از ناحیه منیسک خارجی زانوی پای راست مصدوم شده است و چاره‌اش هم جراحی بود. به همین راحتی فرصت بزرگ جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان از دست جباری رفت. البته نوع برخورد او با این اتفاق بد خیلی جالب بود. سعی کرد ناراحت نباشد و به بهترین شکل ممکن خونسردی‌اش را نشان بدهد.

همه حسرت به دل‌ها

در تاریخ فوتبال ایران کم نبوده بازیکنانی که به دلیل مصدومیت فرصت بزرگ حضور در جام‌جهانی را از دست داده‌اند.
قبل از جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین رضا عادلخانی به دلیل پارگی رباط و شکستگی استخوان پا و غلامحسین مظلومی به دلیل آسیب در ناحیه مینیسک زانو رقابت‌ها را از دست دادند.
پیش از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان هم ستار زارع بازیکن مورد علاقه برانکو ایوانکوویچ مصدوم شد و به رقابت‌ها نرسید. علیرضا نیکبخت واحدی نیز در بدترین موقعیت ممکن مصدوم شد و بزرگ‌ترین فرصت زندگی ورزشی‌اش هدر رفت.
پیش از جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل هم هاشم بیک‌زاده با مصدومیت روبه‌رو شد تا رویای بازی مقابل آرژانتین و مهار لیونل مسی را از دست بدهد.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها