استاندار بوشهر در دومین نشست رسانه ای اعلام کرد؛

افتتاح و کلنگ زنی 939 طرح اقتصادی و عمرانی

احمد محمدی زاده ،استاندار بوشهر در حالی که توسط معاون امور عمرانی و اقتصادی و دبیر هفته دولت در استان بوشهر همراهی می شد در دومین دور از نشست خبری اش با اصحاب رسانه رو در رو با خبرنگاران و فعالان مطبوعاتی از دستاوردها و عملکرد 11ماهه اش گفت
کد خبر: ۱۳۷۷۳۶۳

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر،احمد محمدی زاده ،استاندار بوشهر در حالی که توسط معاون امور عمرانی و اقتصادی و دبیر هفته دولت در استان بوشهر همراهی می شد در دومین دور از نشست خبری اش با اصحاب رسانه رو در رو با خبرنگاران و فعالان مطبوعاتی از دستاوردها و عملکرد 11ماهه اش گفت.

افزایش درصدی طرح های افتتاحی

استاندار بوشهر با بیان این که امسال در هفته دولت ۹۳۹ طرح عمرانی و اقتصادی افتتاح و کلنگ زنی می شود که در مقایسه با سال گذشته از افزایش 50 درصدی برخوردار است گفت:۸۸۸ طرح عمرانی و51 طرح هم در حوزه اقتصادی خواهد بود.در حوزه عمرانی، ۷۰۵ طرح به ارزش ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی ۱۸۳ طرح با اعتبار ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود .افزون بر این عملیات اجرایی ۱۵ طرح اقتصادی بزرگ شامل ۴ پتروشیمی به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان و ۹.۵ میلیارد دلار آغاز می‌شود.همچنین۳۶ طرح اقتصادی به ارزش هزار و ۱۱۸ میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

 تحقق مطالبات استان از صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ها

احمد محمدی زاده با اشاره به تحقق یکی از مطالبات بحق مردم استان بوشهر در تصویب اعتبار 1377میلیارد تومانی تخصیص یافته از سوی صنایع نفت و گاز مستقر در استان بوشهر اضافه کرد: با دستور رئیس‌جمهور، وزارت نفت مکلف شده است تا در عملی کردن مسئولیت‌های اجتماعی خود بر مبنای این میزان اعتبار در سنوات آتی هم اعتبارات لازم جهت اجرای طرح های مختلف برای رونق استان بوشهر ، تخصیص و علی القاعده افزایش سنواتی دهد.  در همین راستا، سهم واحد‌های پتروشیمی۴۸۰ میلیارد تومان است .همچنین شرکت ملی نفت نیز به میزان ۴۷۷ میلیارد تومان از طرح‌های استان بوشهر پشتیبانی می‌کند.افزون بر این شرکت ملی گاز متعهد شد به میزان ۴۲۰ میلیارد تومان در پروژه‌های این استان سرمایه گذاری کند.

وی از  جذب نیروی انسانی بومی ، سرمایه گذاری در بانک‌های استان، خرید کالا‌های تولید شده و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از دیگر توافقاتی نام برد که با مجموعه صنایع مستقر در جنوب استان داشته ایم.

 مهم ترین گزیده های نشست خبری استاندار

-یکی از دلایل عقب‌ماندگی استان بروز اختلافات است بنابراین همدلی و وحدت بین مسئولان اساس کار بوده و هست.

-هزار و ۳۰۰ هکتار زمین برای پرورش میگو در استان بوشهر به جوانان روستایی، تحصیلکرده‌های شیلاتی و کشاورزی و سایر افراد واجد شرایط واگذار شده است.

 -بوشهر در دوران دفاع مقدس تنها استان کشور است که در سه حوزه زمین، دریا و هوا جنگیده است که متاسفانه برخلاف سایر استان ها فاقد موزه دفاع مقدس است اما با پیگیری فراوان این مهم در حال احداث است.

-فعال سازی  مجتمع‌های فرهنگی نیمه فعال در استان از جمله مجتمع فرهنگی هنری عسلویه و برازجان در دستور کار قرار دارد.

 - داشتن کتابخانه مرکزی و مرکز مدیریت اسناد یکی از مطالبه‌های مردم استان بوشهر است و تلاش می‌شود عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و ساختمان اداری آن‌ها را امسال در استان آغاز می‌کنیم.

- آیین‌نامه ساماندهی کالا‌های ته لنجی منابع و مصارف مالی دارد که در اختیار مجلس و یا در اختیار سران قوا است که بعد از تصویب دولت باید سیر قانونی خود را طی کند ما نیز پیگیر هستیم، اما با این وجود کار تعطیل نشده و به موازات آن مجوز‌های سفر لنج‌ها گرفته شد.

- مجهز شدن استان به خط ریلی یکی از مطالبه‌های مردم استان بوشهر است و دولت در تلاش است که این مطالبه بعد از ۱۴ سال از بن بست خارج شود.

 -اساسنامه منطقه آزاد بوشهر تهیه و تصویب شده است. مشاوری برای طراحی و جانمایی سایت منطقه آزاد تعیین‌شده و در حال انجام کار است و گام بعدی دعوت از سرمایه‌گذاران است.

- برای بیمارستان فاطمه زهرا بوشهر و ۱۷ شهریور برازجان که تعطیل هستند، تأمین بودجه شده است

-منابع مصوبات سفر رئیس‌جمهور تأمین و در اختیار استان قرارگرفته است و کارهای مربوط به پروژه‌ها در حال انجام است و سفر دوم نیز نیمه دوم سال انجام خواهد شد.

- حدود ۲,۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای اشتغال خرد و روستایی تأمین کرده‌ایم و بین شهرستان‌ها نسبت به جمعیت و نرخ بیکاری تقسیم‌شده که افراد می‌توانند مراجعه کنند.

-سن مدیریتی استان نسبت به دولت قبل را دو و نیم سال کمتر کرده‌ایم و بخشداران ما همه زیر ۴۰ سال سن دارند.

 

افتتاح و کلنگ زنی 939 طرح اقتصادی و عمرانی

توجه به تامین نیازهای اساسی مردم

همچنین در این نشست، معاون  امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به دستاوردهای یکساله دولت سیزدهم در استان بوشهر و با تاکید بر برنامه ریزی جامع برای حل مشکلات انباشته و مطالبات مردم در حوزه های مختلف زیرساختی گفت: یکی از نیازهای اصلی و عمده استان بوشهر حوزه تامین آب شرب است زیرا 90درصد منابع آبی مورد نیاز خازج از استان است .در یکسال فعالیت دولت سیزدهم، تامین ۱۰۵ هزار و ۷۵۰ متر مکعب تامین آب از محل آبشیرین‌کن‌ها برنامه ریزی شده است که بخشی از آن هفته دولت اجرایی می‌شود. این در حالی است که در ۸ سال فعالیت ۲ دولت قبل حدود ۸۶ هزار متر مکعب و در ۳ دولت قبل نیز ۲۰ هزار متر مکعب تعریف و اجرا شده بود.

محمد هادی رستمیان افزود: عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر از دیگر دستاوردهای شاخص دولت سیزدهم است زیرا ایجاد این منطقه ویژه در سال ۱۳۸۹ مصوب شده بود اما در همه این سال‌ها در حد همان مصوبه و تصویب طرح باقی مانده بود.پس از سفر مهرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور و هیات دولت به استان بوشهر، اجرای این پروژه در مصوبه‌های سفر درج و طرح آن تهیه و برآورد شد و در آغاز ۱۴۰۱ عملیات اجرایی آن آغاز شد.این پروژه پس از ۱۲ سال اجرایی شد و آیندگان بر نقش و اثر گذاری آن شهادت خواهند داد.

 توسعه بنادر با هدف افزایش صادرات

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: بندر دیر فاصله ای بسیار نزدیک با کشور قطر دارد. از این رو طرح‌های نصب و راه‌اندازی دستگاه ایکس ری گمرک این بندر با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان و چهار رمپ اسکله و ساماندهی محوطه آن با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در شهرستان دیر برنامه ریزی شده است.این اقدامات در آینده نقشی بسیار موثر در صادرات از این بندر به کشورهای حوزه خلیج فارس دارد.

 

جام جم آنلاین-زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

 

افتتاح و کلنگ زنی 939 طرح اقتصادی و عمرانی

افتتاح و کلنگ زنی 939 طرح اقتصادی و عمرانی

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها