رییس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا:

وضعیت ۱۱۴ شهرستان از نظر شیوع کرونا، کم خطر اعلام شد

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج

بهره برداری آزمایشی بخشی از متروی کرج

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بخشی از مترو کرج در هفته دولت به صورت آزمایشی افتتاح می‌شود گفت: این حق شهروندان کرجی است که بعد از چند دهه انتظار بتوانند برای تردد از قطار شهری استفاده کنند.
کد خبر: ۱۳۷۷۱۴۲

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

محمد اسدیان با اشاره به آخرین وضعیت خط دو قطار شهری کرج افزود: بنا شده ایستگاه f تا k (۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی) در هفته دولت به صورت آزمایشی بهره برداری شود.
رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به گام‌های مورد نیاز برای بهره برداری قطعی از این ۲ ایستگاه توضیح داد: تست سرد، تست گرم و راه اندازی آزمایشی مراحلی است که قبل از بهره برداری قطعی از این ایستگاه‌ها باید طی شود.
وی اضافه کرد: با راه اندازی آزمایشی که شهریور ماه انجام می‌شود، طبق پروتکل‌های بین المللی سیر و حرکت قطار شهری، حدود سه ساعت در روز مسافر در ایستگاه‌ها جابه جا می‌شود.
وی توضیح داد: در بهره برداری قطعی هم ایستگاه‌ها حدود ۱۲ ساعت در روز پذیرای مسافران خواهند بود.
وی با تاکید بر اینکه هم استاندار البرز و هم مجموعه مدیریت شهری به صورت جدی پیگیر راه اندازی خط۲ هستند، گفت: این حق شهروندان کرجی است که بعد از چند دهه انتظار بتوانند برای تردد از قطار شهری استفاده کنند.
رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج در پاسخ به اینکه چرا بهره برداری از قطار شهری کرج تا این اندازه با تاخیر مواجه شده، گفت: سال ۸۵ راه اندازی هر کیلومتر از قطار شهری حدود ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه داشت، ولی امروز این هزینه به هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
اسدیان تاکید کرد: بیشترین اعتبار قطار شهری به خرید و نصب تجهیزات مربوط است به طوری که بیش از ۱۵ سال گذشته به واسطه افزایش تورم، بالا رفتن قیمت دلار و اعمال تحریم، بیش از ۱۰ برابر رسیده این در صورتی است که هزینه حفر تونل تا این حد رشد نداشته است.http://jamejamonline.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها