کد خبر: ۱۳۷۷۱۳۴
نویسنده زهرا چیذری - گروه جامعه
هر چند سلامتی با اضافه‌وزن ارتباطی مستقیم و منطقی دارد، اما استفاده از رژیم‌های لاغری غیراصولی اینترنتی یا دارو و روش‌هایی همچون پیکرتراشی یا همان بادی کانتورینگ هم گاهی‌وقت‌ها اگر مضراتش بر سلامتی از اضافه‌وزن بیشتر نباشد، کمتر نیست، اما وقتی ساعت‌ها در فضای مجازی حضور داریم، برای لاغر و تبدیل شدن به مانکن‌هایی که در برابر دیدگان‌مان به تصویر می‌کشند و ذائقه ما را به سمت و سوی آن‌ها می‌برند در موضعی منفعلانه قرار می‌گیریم.

بسیاری از دارو‌های لاغری تبلیغ‌شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یا لاغری و خوش‌اندام شدن با انواع و اقسام جراحی‌ها، دارای عوارضی جبران‌ناپذیر است و سلامت و حتی جان فرد را به خطر می‌اندازد. این در حالی است که چاقی یا لاغری و ظاهر اندام افراد در کنار تاثیرپذیری از مولفه‌هایی همچون تغذیه و ورزش از ژنتیک ما هم اثر می‌پذیرد!

بنابراین حتی در صورت رعایت اصول تغذیه‌ای و ورزش متناوب هم ممکن است خیلی از ما شبیه فلان بازیگر هالیوودی یا فلان مدل فعال در فضای مجازی نشویم!

اما فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در تلاشند تا بیش از چیزی که باید، ما را به سمت تمرکز بر ظاهر و بدن‌مان سوق دهند! این‌گونه می‌شود که خیلی از ما و به‌خصوص گروه‌های جوان، نوجوان و بیشتر خانم‌ها ساعت‌هایی از روز را در مقابل آینه می‌ایستند، خود را مورد وارسی قرار می‌دهند و با الگو‌هایی از زیبایی که در اثر القای شبکه‌های اجتماعی در ذهن‌مان جای گرفته، خود را مقایسه می‌کنند. همین مقایسه هم موجب می‌شود تا به سمت و سوی عمل‌های جراحی زیبایی و استفاده افراطی از لوازم آرایشی کشیده شوند. این تمرکز بر بدن و ظاهرگرایی، خیلی وقت‌ها برای افراد گران تمام می‌شود. برای آن‌که هزینه گزاف غلبه چنین نگاهی را دریابید، کافی است تا به آمار شکایت از جراحان زیبایی نگاهی بیندازید.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها