کد خبر: ۱۳۷۷۱۲۴
نویسنده کیکاووس زیاری - گروه رسانه
هوانگ دونگ هیوک، کارگردان و خالق درام ضد سرمایه داری و تعلیقی «بازی مرکب» قصد دارد داستان فصل‌های جدید آن را از داخل خاک کره‌جنوبی به بیرون کشیده و پای کشور‌های سرمایه داری دیگر را نیز به ماجراجویی‌های مرگبار شخصیت‌های داستانش باز کند. این هنرمند معترض که عقیده دارد تمام سرمایه داران طماع جهان از یک قماش هستند و فقط زبان مادری و ظاهرشان با هم فرق دارد، براین باور است که داستان مهیج و جنایتکارانه بازی مرکب می‌تواند در هر کشور دیگر جهان که با سیستم سرمایه‌داری می‌چرخد، هم اتفاق بیفتد.

هوانگ در مصاحبه‌ای جدید، اطلاعات تازه‌ای از داستان و حال و هوای فصل دوم بازی مرکب ارائه کرده است. او گفته است: «این روز‌ها مشغول نگارش فیلمنامه هر دو فصل دوم و سوم مجموعه هستم. شروع داستان فصل دوم در کره جنوبی است، اما دلیلی نمی‌بینم ماجرا‌ها را محدود به یک کشور خاص کنم. اتفاقی که در فصل اول بازی مرکب در کشور کره جنوبی رخ داد، چیزی است که می‌تواند در هر یک از دیگر کشور‌های تحت نظام سرمایه داری اتفاق بیفتد. در همه جای دنیا حرص و طمع شکل واحدی دارد و می‌توان آدم‌هایی را پیدا کرد که به دنبال کسب سود بیشتر از هر راهی هستند. بین المللی کردن داستان مجموعه یک سود دیگر هم دارد! تماشاگران بازی مرکب خواهند دید که داستان در کشور‌های آن‌ها هم رخ می‌دهد و این باعث خلق حس همذات پنداری بیشتری بین آن‌ها و داستان مجموعه می‌شود.»

فیلمساز این نکته را هم توضیح می‌دهد که بین المللی فضای داستان بازی مرکب از همان ابتدای کار نوشتن فیلمنامه فصل اول در ذهنش بوده، اما منتظر نوع واکنش تماشاگران به فصل اول بوده تا ببیند آن‌ها استقبالی از داستان عجیب و غریب و غیرقابل باور او می‌کنند یا نه. او در ادامه می‌گوید: «فکر کنم وقوع داستان اپیزود‌های جدید در کشور‌های دیگر، کمک زیادی به حس و حال مجموعه می‌کند و برای تماشاگران حرف‌ها و نکات تازه‌ای را مطرح خواهد کرد.»

بازی مرکب که سال قبل توانست لقب پربیننده‌ترین و جنجالی‌ترین محصول تلویزیونی پلتفرم‌های دیجیتال را بگیرد، درباره گروهی از اهالی شهر سئول است که ناخواسته وارد بازی مرگباری می‌شوند که در یک سوی آن یک جایزه بزرگ نقدی و در سوی دیگر آن مرگ شرکت کنندگان را به همراه دارد. کسانی که دعوت به بازی می‌شود گرفتار مشکلات شدید مالی هستند و برای بردن جایزه باید از روی اجساد رقبای خود بگذرند. منتقدان تلویزیونی این درام تعلیقی جنایتکاران را به خاطر خلق فضایی ترسناک و دلهره آور از زندگی در یک نظام کاپیتالیستی و تلاش و طمع برای کسب درآمد بیشتر از هر طریق ممکن ستایش و تحسین کردند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها