سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خبر داد:

نجات ۶۰ نفر از آتش‌سوزی ساختمانی در شهرک ولیعصر

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از آتش سوزی هولناک در ساختمان مسکونی در شهرک ولیعصر (عج) خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۶۱۳۰

به گزارش جام جم آنلاین، سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اظهار کرد: ساعت 14 امروز جمعه 21 مردادماه، یک مورد آتش‌ سوزی در ساختمانی مسکونی در شهرک ولیعصر خیابان بافان به سامانه 125 آتش‌نشانی اطلاع داده شد.

وی افزود: با اعلام این خبر، 4 ایستگاه آتش‌نشانی با 2 نردبان، بالابر هیدرولیکی و خودروی حامل تجهیزات تنفسی، به همراه عوامل شهرداری و ستاد بحران منطقه به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران ادامه داد: آتش سوزی یک مجتمع مسکونی 5 طبقه با 2 بلوک رخ داده بود که جمعا 70 واحد در این دو بلوک وجود داشت و از طریق راهروها و پارکینگ به یکدیگر راه داشتند.

ملکی تصریح کرد: در طبقه منفی 2 پارکینگ این مجتمع مسکونی حدود 12 خودرو و موتورسیکلت پارک شده بود و در راهروها نیز لوازم اضافه مانند قوطی، بشکه، رول‌های کرکره و درب کمد وجود داشت.

وی گفت: شدت حرارت به اندازه‌ای بالا بود که سقف‌ها و گچ‌ها تخریب شده بود و دود به طبقات بالاتر رفته که باعث شده بود مردم محبوس شوند؛ در گام نخست، آتش‌نشانان به وسیله نردبان هیدرولیکی و پهن کردن تشک نجات عملیات را آغاز و جمعا حدود 60 نفر را از محل حادثه خارج کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ادامه داد: تعدادی از مردم نیز خود از ساختمان خارج شده بودند و 3 نفر از طبقه اول روی تشک نجات پریدند؛ همچنین حدود 15 نفر از طریق نردبان هیدرولیکی از پشت بام ساختمان خارج شدند.

وی افزود: در این حادثه یک دستگاه تیبا، یک دستگاه مزدا 3 و دو دستگاه پراید کامل سوخته اند و 2 دستگاه نیز دچار آسیب جزئی شده‌اند.

ملکی افزود: خوشبختانه در این حادثه هیچگونه مصدوم و یا تلفات خاصی نداشتیم و مأموران آتش‌نشانی با حضور به موقع آتش را خاموش و از گسترش و سرایت آن به خودروهای دیگر و طبقات بالایی جلوگیری کردند.

سید جلال ملکی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون آتش‌نشانان در حال ایمن سازی‌، تخلیه دود و لکه گیری در محل حادثه هستند و کارشناسان برای بررسی علت حادثه در محل حضور یافتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها