بیشتر افرادی که در ایران زندگی می‌کنند و به گردشگری و سیر و سفر علاقه دارند، لذت سفر به شمال کشور را تجربه کرده و با جاذبه‌های تفریحی شمال کشور به میزان کافی آشنایی دارند.
بیشتر افرادی که در ایران زندگی می‌کنند و به گردشگری و سیر و سفر علاقه دارند، لذت سفر به شمال کشور را تجربه کرده و با جاذبه‌های تفریحی شمال کشور به میزان کافی آشنایی دارند.
کد خبر: ۱۳۷۵۵۳۴
از میان جاذبه‌ های تفریحی در این نواحی، برخی لذت و هیجان بسیار بیشتری برای مسافران و گردشگران به وجود می‌آورند. این جاذبه‌ها از آن دست جاذبه‌های تفریحی که هنگام سفر به شمال نباید از دست داد، به شمار می‌روند. اگر شما هم تمایل دارید با این جاذبه‌ها آشنایی بیشتری پیدا کنید با ما همراه باشید.

ردپای پیروزی با عبور از پل ورسک

از جمله جاذبه‌های تفریحی که در سراسر نقاط کشور می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید، پل‌ها هستند. پل‌هایی که از قدیم‌الایام به‌ یادگار مانده و هر کدام ویژگی‌های خاص و طرف‌داران مخصوص به خود را دارند. از میان این آثار، برخی از جذابیت بیشتری برخوردار شده‌اند. یکی از این پل‌ها پل ورسک است. این پل در واقع یکی از زیباترین پل‌های کشور بوده و از جمله شاهکارهای معماری جهان محسوب می‌شود. پل ورسک در دره‌ای به‌ همین نام واقع شده‌ است. در ۸۵ کیلومتری جنوب قائمشهر و در محور سوادکوه می‌توانید به این پل تاریخی دسترسی داشته باشید. این پل به دلیل ویژگی‌های خاص خود توانسته شهرت جهانی کسب کند و با عنوان پل پیروزی شناخته شود. پل ورسک عظمت بسیار بالایی دارد. چراکه دو کوه بسیار سخت را به یکدیگر متصل می‌سازد و از طرفی، توانسته نام خود را در فهرست آثار ملی کشور درج و ثبت نماید.  پل ورسک با استفاده از ملات سیمان، شن شسته شده، آجر و… ساخته‌ شده و دارای ۶۶ دهانه قوسی اصلی است.

این پل دارای ۱۱۰ متر ارتفاع از ته دره بوده و به دلیل داشتن این ارتفاع، در کتاب رکوردهای گینس نیز به ‌ثبت‌ رسیده و هدف اولیه از ساخت این سازه، عبور و مرور قطار به سمت شمال کشور بوده است.

اجاره ویلا در شمال

فرآیند ساخت این پل در ۲ زمان مختلف انجام شده‌ و از آبان‌ ماه سال ۱۳۱۳ تا اردیبهشت‌ ماه ۱۳۱۵ طول کشیده است. پس‌ از آن این پل در سال ۱۳۵۶ ثبت ملی شد. در حال حاضر از پل ورسک به‌ منظور عبور قطارهای مسافربری تهران _ گرگان و تهران _ ساری استفاده می‌شود. همچنین قطارهای سوختی و باری نیز از این پل عبور می‌کنند. با اجاره ویلا در شمال کشور می‌توانید به این جاذبه خاص دسترسی داشته باشید و با عبور از این پل با عظمت، هیجان بسیاری را تجربه کنید. برای انجام این کار می‌توانید از سایت شب کمک بگیرید.

آثار تاریخی ماندگار در قلب اقتصادی تهران

کلان‌شهر تهران جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. در میان این جاذبه‌ها بازار تهران جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده، چراکه یکی از شلوغ‌ترین و بزرگ‌ترین بازارها در کشور به شمار می‌رود. این بازار در واقع قلب اقتصادی تهران بوده و بناهای مختلفی را از دوران‌های متنوع تاریخی در خود جای داده است.

بنای اولیه این بازار به عصر صفویان بازمی‌گردد. در زمان قاجاریان به ویژه آقامحمد خان قاجار، حجره‌ها و دالان‌ها و همچنین چندین کاروان‌ سرا در این بازار ساخته شد و یا فرآیند تکمیل آن‌ها به اتمام رسید. بازار تهران در زمان حکومت قاجاریان و سپس پهلوی نقش بسیار مؤثری در اقتصاد و سیاست و جامعه بر عهده داشت.

معماری این بازار، راهروهای شگفت‌انگیز، طاق‌های ضربی، هواکش های سنتی و… بسیار جالب‌ توجه بوده و چشم تمامی بینندگان را خیره می‌کند. از جمله بخش‌های این بازار می‌توان به سبز میدان اشاره کرد و یا طاق‌ها و گنجینه‌های آجری آن را نام برد. چهارسوق یکی دیگر از بخش‌های بازار بزرگ تهران است. با حضور در این بازار می‌توانید از سرای امیر، تیمچه حاجب‌الدوله و… نیز بازدید به عمل آورید. اما پیش‌ از هر اقدامی بهتر است به اجاره روزانه خانه در تهران دست بزنید تا با مشکل و دغدغه‌ای بابت اقامت خود مواجه نشوید.

افزایش آدرنالین با سورتمه نمک ‌آبرود

بهترین تفریحات در شمال

بسیاری از افراد به‌ دنبال یافتن بهترین سرگرمی‌ها در شمال کشور هستند و یا قصد دارند از جاذبه‌های تفریحی مناطق شمالی کشور بازدید کنند. این افراد بهتر است سری به نمک ‌آبرود بزنند. اگر شما هم به افزایش آدرنالین با سورتمه‌ نمک ‌آبرود تمایل دارید باید به استان مازندران سفر کنید و در کیلومتر ۱۲ جاده چالوس تنکابن، به این مکان هیجان‌انگیز دسترسی داشته باشید.

این سورتمه‌ مهیج در حقیقت نخستین سورتمه‌ای است که در ایران احداث شده و از جمله جاذبه‌های تفریحی محسوب می‌شود که در هنگام سفر به شمال کشور نباید لذت تجربه هیجان آن را از دست بدهید.

سورتمه‌ نمک ‌آبرود، تجربه‌ای کاملاً جدید و متفاوت و سرشار از هیجان را برای شما فراهم خواهد کرد. می‌توانید با قرار گرفتن در این‌ سورتمه، با سرعتی بالا از میان مناظر بسیار زیبایی عبور کنید و به‌ صورت هم‌زمان هیجان بالایی را تجربه نمایید. سورتمه‌ نمک ‌آبرود استان مازندران چیزی در حدود ۱۲۵۰ متر طول دارد. اگر به سوار شدن در این سورتمه و چشیدن طعم هیجان آن تمایل دارید، بهتر است روزهای بارانی را برای این سفر انتخاب نکنید. چرا که در این روزها امکان استفاده از سورتمه وجود نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها