قصه ۳۵‌سال دربه‌دری‌ سرباز وطن
سنگ‌نگاره ‌سرقت شده سرباز ساسانی بازگشت

قصه ۳۵‌سال دربه‌دری‌ سرباز وطن

پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ستاد ارتش «سرباز وطن» 18 و 19 مرداد ماه سالجاری با شرکت گروه هایی نمایشی ستاد ارتش، برگزارخواهد شد.
کد خبر: ۱۳۷۴۹۰۳
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم عفتی معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش، هدف از برگزاری جشنواره تئاتر «سرباز وطن» را حفظ و اشاعه هنر‌های نمایشی با تاکید بر مؤلفه های ملی، دینی، ارزشی و انقلابی در یکان های تابعه ستاد ارتش دانست و افزود: زمینة توسعه فعالیت های ارزشمند هنری در ستاد آجا و مجموعه یکان های تابعه، صرفاً از طریق تربیت نیرو‌های متعهد و با انگیزه در حوزة هنر‌های نمایشی ستاد ارتش محقق خواهد شد که برگزاری چنین جشنواره-هایی زمینه ساز و موجب تقویت آن خواهد شد.

سرهنگ دوم بابک معماری دبیر این جشنواره نیز با بیان اهمیت استفاده از ابزار هنر و برنامه‌ های هنری برای ارتقای منزلت اجتماعی کارکنان ارتش و ترویج ارزش های دینی و انقلابی در میان آنان تصریح کرد: هنرتئاتر برای مقابلة با جنگ نرم و نفوذ فکری دشمن به خصوص در میان نسل امروز، نیاز به پرورش هنرمندانی متعهد دارد که با بهره گیری از سیرة اخلاقی بزرگان دینی و شهدای اسلام در کنار شناخت دستاورد‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بتوانند دست به آفرینش آثاری تأثیرگذار بر گرفته از دریافت ها و احساسات درونی خویش بزنند. از این روست که هنر تئاتر می تواند ظریف ترین احساسات بشری را بر صحنه زندگی، به اجراءِ در آورد و سبب ایجاد روحیة نشاط و خودباوری در میان کارکنان ارتش و خانواده های آنان گردد. چیزی که به عنوان یک اصل، پایه و بنیان جشنواره پیش روست.

وی در ادامه گفت: جشنواره امسال به دلیل محدودیت های بیماری کرونا همانند سال گذشته در قالب «مونولوگ» (تک گویی) و به صورت بازبینی فیلم آثار صحنه ای می باشد که در اجرای آن ها از متون نمایشی تولیدی اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش و یکان های تابعه، بهره گرفته شده است.

گفتنی ست پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ستاد ارتش «سرباز وطن»، قرار است ۱۸ و ۱۹ مرداد ماه به مدت سه روز در سالن همایش مصباح اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با حضور داوران این عرصه، برگزار گردد.
«سرباز وطن» به روی صحنه می رود
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها