حجت الله سلطانی با تأکید بر این که رویکرد جشنواره‌های هنری بسیج، تنها نگاه رقابتی مطرح نیست و در کنار آن، مسأله آموزش و مهارت افزایی هم از اهمیت بالایی برخودار است، گفت: این جشنواره‌ها قرار است با کشف استعدادها و ارتقای سطح مهارت هنرمندان به هنر انقلاب اسلامی کمک کند
کد خبر: ۱۳۷۴۵۰۴

به گزارش جام جم انلاین اصفهان ؛

سلطانی اظهار داشت: سه بخش این جشنواره را نمایش صحنه ای، نمایش محیطی میدانی تئاتر خیابانی و نمایشنامه نویسی اعلام کرد که در دو بخش اول بعد از داوری آثار در مرحله استانی، آثار برتر به مرحله کشوری معرفی خواهند شد ولی در بخش سوم کلیه آثار رسیده به جشنواره بدون دخل و تصرف به دبیرخانه مرکزی جشنواره در تهران ارسال شده و آن جا مورد نقد و بررسی و داوری قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در سازمان بسیج هنرمندان استان با تجمیع ظرفیت‌های هنری استان امکان خوبی ایجاد شده است و امیدواریم رویداد خوبی در عرصه تئاتر با نمایش تئاترهای برتر در استان رقم بزنیم و در نهایت آثار خوبی را به نمایش بگذاریم.

معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان در ادامه داوری آثار و اهدای جوایز در این جشنواره را در عناوین کارگردانی، نویسندگی، بازیگری مرد، بازیگری زن، طراحی صحنه، موسیقی متن و اقلام تبلیغی برشمرد.

سلطانی افزود: چرخه‌های فرایند محور را رویکرد جدید سازمان بسیج هنرمندان دانست که این چرخه‌ها بر پایه پنج محور مهارت افزایی، اندیشه، رسانه، نقش آفرینی و کار تشکیلاتی قرار داشته و طراحی شده‌اند.

وی از استقبال خوب هنرمندان از فراخوان چرخه تئاتر این استان خبر داد که موجب شد ظرف سه روز استعدادیابی 70 نفر برای حضور در این دوره انتخاب شوند و همچنان روند مراجعه متقاضیان ادامه دارد. وی افزود: بعد از انتخاب هنرمندان، آن‌ها در سه رده کیفی-تخصصی گروه بندی شده و در این گروه بندی‌ها ادامه مسیر چرخه را طی می‌کنند.

معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان با تاکید بر این که چرخه تئاتر فرایندی آموزشی-رقابتی است گفت: در این فرایند ترم‌هایی برنامه ریزی شده‌اند که در هر ترم چهار مرحله وجود دارد که شامل کارگاه‌های آموزشی، گروه بندی افراد زیرنظر مربیان، تهیه آثار تخصصی و غیره می‌شود که در پایان هر مرحله با داوری آثار شرکت کنندگان توسط داوران چرخه، ضمن بیان نقاط قوت و ضعف، به شرکت کنندگان نمره‌ای داده می‌شود که معدل نمرات این چهار مرحله هر شرکت کننده میانگین معدل ترم او خواهد شد.

سلطانی با بیان این مسئله که  این چرخه تنها به دنبال ارائه آموزش نبوده و در تلاش برای دیده شدن هنرمندان نوظهور خواهد بود، گفت: در پایان هر ترم چرخه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مدرک معتبری به شرکت کنندگان ارائه شده و چند کار تولیدی با ظرفیت قبول شدگان تهیه و تدوین و به روی صحنه تئاتر می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها