نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد:

آغاز مرمت ۶ هکتار از بافت‌های تاریخی خرم‌آباد

خرم‌آباد- جام جم آنلاین-نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به آغاز مرمت شش هکتار از بافت‌های تاریخی این شهر در محله «باباطاهر»، بر ضرورت حمایت دولت و اختصاص اعتبار در این رابطه تاکید کرد
خرم‌آباد- جام جم آنلاین-نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به آغاز مرمت شش هکتار از بافت‌های تاریخی این شهر در محله «باباطاهر»، بر ضرورت حمایت دولت و اختصاص اعتبار در این رابطه تاکید کرد
کد خبر: ۱۳۷۳۸۴۵
به گزارش جام جم آنلاین لرستان ، مجید دریکوند گفت: بعد از کلی دوندگی در شورای ششم شهر خرم آباد و تلاش ویژه شهردار خرم آباد و مدیران شهرداری و در قالب اعتبارات اندک شهرداری در این بخش، مشغول مرمت شش هکتار بافت تاریخی با ارزش خرم آباد در پایلوت محله «باباطاهر» خرم آباد هستیم و البته در این راه با هزار یک مشکل و سد راه مواجه هستیم.
وی عنوان کرد: تنها شهر خرم آباد بیش ۱۰۰ هکتار بافت تاریخی با ارزش دارد که رسیدگی به آن همراه با پیوست فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می‌تواند به راحتی سرنوشت توسعه شهر را تغییر دهد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد بیان داشت: شهرداری این کار را شروع کرده و در محله «باباطاهر» نزدیک به هشت هزار متر جداره سازی، پنج هزار متر کف سازی و ایمن سازی انجام خواهد داد.
دریکوند افزود: اما یقین بدانید اگر فقط همین محله «باباطاهر» که حدود شش هکتار وسعت دارد در یکی از شهرهای بیشتر توسعه یافته کشور بود همه برای معرفی و استفاده از ظرفیت آن همه تلاششان را انجام می‌دادند، مثل همین بافت تاریخی یزد که همین روز گذشته معاون رئیس جمهور برای اصلاح زیرساخت‌ها و توسعه آن قول ۷۰۰ میلیارد تومان را داد.
وی ادامه داد: بودجه شهرداری خرم آباد در سال ۱۴۰۱ با بیش از هزار نفر پرسنل ۷۰۹ میلیارد تومان است و فقط یک کمک از جانب دولت به فقط یک پروژه در یزد با این عدد برابر است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تصریح کرد: توسعه بدون حضور همه مردم، رسانه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و مدیران ممکن نیست، بافت تاریخی خرم آباد می‌تواند ریل توسعه شهر را چند درجه اصلاح کرده و اقتصاد شهر را متحول کند.
دریکوند گفت: ما تاریخ و مصداق‌هایش را برای ارائه داریم، تنها باید به آن باور داشته باشیم و برای ارائه اش به هم اعتماد کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها