مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت: سه هزار و ۴۵۱ تماس تلفنی از ابتدای سال جاری تا کنون با مرکز اورژانس اجتماعی این استان برقرار شده که حدود ۶۰ درصد تماس‌ها با وظایف این مرکز مرتبط بوده است.
کد خبر: ۱۳۷۲۶۲۰

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

«وجیهه محمدی فلاح» افزود: ۴۰ درصد موارد شهروندان بدون توجه به خدمت قابل ارائه از طریق این خط، جهت پیگیری مسائل غیر مرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، مسائل بهداشتی، خدمات مشاوره‌ای بوده که ناشی از عدم آگاهی تماس گیرندگان به وظایف اصلی این مجموعه می‌باشد.

وی ادامه داد : حدود ۶۰ درصد تماس‌ها مرتبط با خدمات این مرکز بود که بیشترین فراوانی مربوط به همسرآزاری و اختلافات حاد خانوادگی بوده  و در موضوعات گزارش سالمندآزاری، اقدام به خودکشی، افکار خودکشی و کودک آزاری رشد کمتری را نسبت به سایر موارد شاهد بوده‌ایم.

 وی خاطرنشان کرد: طی سال جاری افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی در استان البرز از انواع خدمات تخصصی و اجتماعی محور مراکز فوریت‌های اجتماعی بهزیستی این استان بهره‌مند شدند.

 مدیرکل بهزیستی البرز گفت: فعالیت‌های سازمان بهزیستی به‌ویژه در زمینه آسیب‌های اجتماعی مردم محور است که مردم می‌توانند به‌وسیله شماره تلفن ۱۲۳ یا مراجعه حضوری به پایگاه‌های اورژانس اجتماعی در شهرستان‌ها از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی افزود: وظیفه ذاتی مراکز ۱۲۳ ( مرکز فوریت‌های اجتماعی) در ارائه انواع خدمات روانشناسی، مددکاری، درمانی، حقوقی به جامعه هدف است.

محمدی فلاح بیان داشت : نحوه پذیرش مددجویان به ۲ صورت خودمعرف و ارجاعی  است و ارجاعات نیز به ۲ شیوه درون سازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزه‌های گوناگون) و برون سازمانی (از طریق مراجع قضایی، مراجع انتظامی و سایر سازمان ها و نهادها) صورت می گیرد و جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی مورد نیاز بهره‌مند خواهند شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها