بیرامی گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه بخش ورزش و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان اختصاص یافت و قرار است برای تکمیل ۱۰۰ پروژه ورزشی هزینه شود.

او افزود: در حال تکمیل ۲۲ پروژه ورزشی برای افتتاح در سال جاری هستیم ضمن اینکه ۹۷ پروژه فعال در دست اجرا در استان وجود دارد که ۶۵ پروژه از محل اعتبارات استانی و ۳۲پروژه از محل اعتبارات ملی تامین اعتبار می شوند.

بیرامی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۴ درصدی این پروژه‌های اظهار کرد: ۶ پروژه راکد ورزشی استان در سال جاری دوباره فعال شده و سال گذشته ۱۴مورد پروژه علی رغم مشکلات اعتباری افتتاح شد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی سرانه فضای ورزشی استان ۶۲ سانتی متر است که ۴۷ سانتی متر آن مربوط به سالن های اداره کل ورزش و جوانان و مابقی مربوط به سایر ارگان های دولتی است.

در ادامه سعید خوشبخت سرپرست گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای نیز گفت: هم اکنون ۱۰ هزار و ۳۰۱ ورزشکار در استان بیمه شده ورزشی هستند و در طی سه ماه اخیر ۱۶ مدال کشوری، ۲ مدال بین المللی، ۴ مدال آسیایی، ۵ مدال جهانی کسب شده و ۶۲ ورزشکار نیز به تیم‌های ملی دعوت شده اند.

او ادامه داد: هم اکنون ۵۱ هیات ورزشی در استان فعالیت دارند و در طی سه ماه اخیر ۴۶ ورزشکار نیز به عضویت تیم‌های ملی درآمده اند.

پیامی رئیس گروه هماهنگی ورزش زنان گفت: هم اکنون ۳ رئیس هیات‌های ورزشی استان (شطرنج، اسکیت و بیماران خاص) از بین زنان انتخاب شده و در بین هیات‌های شهرستانی، رئیس ۵۱ هیات نیز از بین زنان است.

او گفت: هم اکنون ۵هزار و ۱۳۷ ورزشکار از بین زنان در استان سازمان یافته و در حال حاضر ۱۵ ورزشکار زن نیز به عضویت تیم های ملی در آمده اند.

انتهای پیام/