به گفته مدیر ستاد بحران استانداری اصفهان در سال زراعی جدید دوباره آب در زاینده رود جاری می‌شود

زاینده‌رود بازهم زنده می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه عمق مسئله زاینده‌رود هنوز برای دولت‌مردان روشن نشده گفت: نیاز است مسئله زاینده‌رود را در داخل استان، خارج از استان و در سطح مسئولان با سه زبان متفاوت اما با شاکله مشترک دنبال کنیم.
کد خبر: ۱۳۷۱۹۱۲

به گزارش جام جم انلاین اصفهان ؛علی صالحی در نشست «سازگاری فضای سبز اصفهان با کم‌آبی» که از سوی دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان و مرکز مطالعات آب دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: همدلی و هم‌صدایی که برای تصویب تشکیل دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود به وجود آمد نتیجه داد و اگر این گفتمان واحد سال‌ها پیش شکل می‌گرفت، هم‌اکنون وضعیت بهتری را در حوزه آب شاهد بودیم. البته به بهبود اوضاع امیدواریم و در سفر اخیر ریاست‌جمهوری به اصفهان نیز بارقه‌های امید مشاهده شد.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود حرکت فعالانه برای احیای زاینده‌رود است، افزود: متأسفانه تا امروز تمام اقدامات اصفهان در موضوع آب منفعلانه بوده و همواره منتظر هستیم تا به اقدامات و سخنان دیگران واکنش نشان دهیم و هیچگاه فعالانه عمل نکرده‌ایم و ایجادکننده تصویر ذهنی اولیه نبوده‌ایم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر تشریح مسئله زاینده‌رود ادامه داد: گفتمان‌سازی و ایجاد گفتمان واحد در مسئولان مهم‌ترین هدف دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود است و در مدت اخیر نوعی هماهنگی بی‌سابقه در گفتمان مسئولان استان، نمایندگان مجلس و مدیریت شهری درباره زاینده‌رود شکل گرفته که ثمرات آن کم‌کم روشن خواهد شد.

صالحی گفت: با وجود تشریح مسئله زاینده‌رود در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به اصفهان هنوز عمق مسئله برای آنها روشن نشده و مشکل زاینده‌رود را با موضوعاتی در سایر استان‌ها قیاس می‌کنند که اصلاً با آنها قابل مقایسه نیست؛ بنابراین نیاز است مسئله زاینده‌رود را در داخل استان، خارج از استان و در سطح مسئولان با سه زبان متفاوت اما با شاکله مشترک دنبال کنیم.

وی با تأکید بر هم‌صدایی درباره مسائلی مانند فرونشست، فضای سبز اصفهان و احیای زاینده‌رود بیان کرد: مطالبه حقوقی و قانونی دیگر دستور کار دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود است چون در این حوزه قانون داریم. پیوست رسانه‌ای نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در این حوزه از گل به خودی جلوگیری شود. محور این گفتمان واحد نیز باید اشاعه واقعیت باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به هم‌صدایی شکل‌گرفته درباره احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: شاید مباحث دیگری هم در این هم‌صدایی نقش داشته‌ است اما با کار رسانه‌ای خوبی که انجام گرفت، احیای این دریاچه به نفع محیط زیست به مطالبه عمومی تبدیل شد.

صالحی با اشاره به اهمیت سرمایه اجتماعی گفت: فضای سبز تنها دلخوشی تفریحی مردم اصفهان است و برای ایجاد تغییر در این حوزه باید حساب‌شده گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: امسال بالغ بر 4 هزار و 500 میلیون تومان بودجه به توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر اختصاص دادیم و بودجه زیادی صرف تکمیل رینگ چهارم ترافیکی و خط دو مترو می‌شود. در حوزه آب نیز شورای شهر کاهش مصرف آب و کاشت گونه‌های آب‌بر ‌‌را به حوزه‌های مرتبط در شهرداری تکلیف کرده‌ است.

صالحی در پایان بر پیگیری طرح جامع درباره زاینده‌رود با در نظر گرفتن عقلانیت و عدالت و همچنین منافع استان‌های مجاور با پیوست کارشناسی و دانشگاهی تأکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها