خرم آباد-جام جم آنلاین- مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان گفت: ۴۱ هزار نفر در شهرستان چگنی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند
خرم آباد-جام جم آنلاین- مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان گفت: ۴۱ هزار نفر در شهرستان چگنی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند
کد خبر: ۱۳۷۱۰۸۷
به گزاذرش جام جم آنلاین لرستان دکتر شاهدخت فتحی بیرانوند در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان اداری بیمه سلامت شهرستان چگنی با اشاره به اینکه بیمه سلامت شهرستان چگنی بزودی صاحبخانه خواهد شد، بیان کرد: ساختمان اداری بیمه سلامت شهرستان چگنی در مساحتی به متراژ ۲۳۴.۷۷ متر مربع با زیر بنای ساختمان در دو طبقه به متراژ ۲۶۰.۶۱ متر مربع، سطح اشغال در هر طبقه ۱۱۷.۳۸ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال، کلنگ زنی شد.

وی ادامه داد: تمام اعتبار خرید و ساخت زمین از سازمان بیمه سلامت کشور دریافت شده و بودجه آن استانی نبوده و از طریق بودجه دولتی دریافت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به اینکه شهرستان چگنی ۴۳ هزار نفر جمعیت دارد، بیان کرد: از جمعیت ۴۳ هزار نفری شهرستان چگنی حدود ۴۱ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشتر آنها در حوزه روستایی هستند.

فتحی بیرانوند اظهار کرد: حضور اداره بیمه سلامت در شهرستان‌ها یکی از سیاست‌های کلان سلامت در راستای ایجاد عدالت در سلامت و توسعه خدمات بیمه‌ای صورت گرفته و از آنجا که بیمه سلامت به عنوان یک سازمان صددرصد الکترونیکی تبدیل شده جزء دستگاه‌های برتر در زمینه ایجاد و پیاده‌سازی سیستم الکترونیک در سطح کشور است.
وی ادامه داد: ساختمان استیجاری علاوه بر استهلاک تجهیزات، زیرساخت‌های نرم افزار هم با مشکل مواجه خواهند شد ولی وقتی ساختمان به صورت ملکی باشد دیگر این مشکلات وجود ندارد و در بحث خدمات رسانی خصوصا تایید خدمات دارو و سایر خدمات تشخیصی درمانی و بدون مشکل می‌توانیم به بیمه‌شدگان ارائه خدمت کنیم.
فتحی بیرانوند یادآور شد: در هفته سلامت بیش از ۷۰ هزار نفر از سه دهک پایین جامعه که از وضعیت معیشتی خوبی برخوردار نبودند، بدون مراجعه و حتی بدون پرداخت وجهی به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با اشاره به حمایت از زوجین نابارور در سطح استان، عنوان کرد: در راستای حمایت از جوانی جمعیت خانواده زوجین ناباروری که فاقد بیمه بوده به صورت رایگان تحت پوشش قرار خواهد گرفت و هزینه درمان ناباروری از جمله IUI، IVF  و خدماتی که هزینه بالایی داشتند در قالب پوشش بیمه قرار گرفته و هر فرد می‌تواند تا ۳ بار با مراجعه به مراکز خدمات دولتی فقط با پرداخت ۱۰ درصد فرانشیز خدمات را دریافت کند.
مدیرکل بیمه سلامت لرستان ادامه داد: در این راستا با مراکز جهاد دانشگاهی و بخش خصوصی قرارداد منعقد شده که افراد زوجین نابارور بتوانند در سطح استان هم به این مراکز مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: به محض اینکه علائم بارداری در زوجین نابارور تایید شود، فرد تا پایان شیردهی و فرزند آنها تا پایان پنج سالگی به صورت رایگان از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند خواهند شد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها