معاون امور جنگل‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری :

حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی است

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور عنوان کرد:

احیاء جنگل های زاگرس بدون همکاری مردم امکان پذیر نیست

ایلام - جام جم آنلاین؛ معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور عنوان کرد: بحث جنگل کاری های اجتماعی باید با مشارکت مردم انجام شود زیرا احیاء جنگل های زاگرس بدون همکاری مردم امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۱۳۷۰۱۴۳

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ دکتر شعبانیان در  گردهمایی مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه دو کشور (حوزه زاگرس) گفت: یکی از مشکلاتی که جنگل های زاگرس را تهدید می کند پیر شدن این جنگل هاست که  با برگرداندن تعادل زیستی به این جنگل ها مشکل آفات و بیماری خود به خود حل خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارگروهی در سطح دولت با ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده و سندی برای احیاء جنگل های زاگرس تهیه شده که یکی از اهداف این گردهمایی بررسی این سند می باشد که با اجرایی شدن آن تا حدی مشکلات جنگل های زاگرس حل خواهد شد.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری  افزود: در اولین روز از این گردهمایی بازدیدی از نهالستان مادر تخصصی ایوان داشتیم و کارهای بسیار خوبی در این حوزه انجام گرفته که امید است این مدل فعالیت ها در تمام حوزه زاگرس اجرایی شود.
 
طرح مشترک سیدالشهدا  به منظور مهار ریزگردها  در حال پیگیری می باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام نیز در این آیین گفت: نتیجه مطالعات انجام شده بالغ بر 70 هزار هکتار جنگل کاری برای 430 کیلومتر می باشد که تا الان حدود 16 هزار هکتار با کمک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از محل اعتبارات ملی و استانی عملیاتی شده و با سرعت در حال اجراست.

رضا احمدی  افزود: طرح مشترک سیدالشهدا با کشور عراق نیز به منظور تثبیت کانون های گرد و غبار و مهار ریزگردها رایزنی شده و توسط استاندار و رئیس سازمان در حال پیگیری می باشد.

 فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز گفت: در دوسال اخیر حدود 100 هزار قلم تجهیزات اطفاء حریق و تجهیزات حفاظتی در اختیار استان های کشور قرار گرفتند و در سال 1400 نیز 2300 قلم تجهیزات در اختیار استان ها قرار داده شد.

سرهنگ اکبری افزود: امسال نیز با تأمین اعتبار صورت گرفته حدود 130 دستگاه موتورسیکلت مناسب برای گشت زنی در عرصه های منابع طبیعی به استان ها واگذار شده و امروز نیز دوهزار قلم تجهیزات حفاظتی و اطفاء حریق در اختیار استان ایلام قرار داده شد.

وی ادامه داد: در سال 1400 با اقدامات گسترده ای که در چهار سطح پیش بینی، پیش گیری، کشف و اطفاء حریق در سطح سازمان و ادارات کل صورت گرفته 46 درصد از جهت تعداد و 46 درصد نیز از جهت مساحت کاهش حریق را شاهد بودیم و در استان ایلام امسال هیچ گونه حریقی رخ نداده است که نشانه توان عملیاتی نیروهای یگان حفاظت استان ایلام می باشد.
 
همزمان با  گردهمایی مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه دو کشور (حوزه زاگرس) مانور خودرویی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام برگزار شد...
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها