عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد

برخورد با عوامل نمایش «مخاطب» | لزوم جلوگیری از هنجارشکنی و قبح زدایی

کد خبر: ۱۳۶۹۷۵۸
نویسنده خدیجه سرخوش - مشاور خانواده و مدرس دانشگاه
فضای مجازی مدت‌هاست به بستری برای جولان برخی افراد و ارائه نمایشی دروغ یا گاه واقعی از زندگی‌های شبه‌لاکچری و لوکس تبدیل شده‌است.

به این ترتیب عده‌ای از جوانان پولدار و گاهی آقازاده، فضای مجازی را اشغال کرده و نمایشی از زندگی‌های لوکس را رواج می‌دهند. این نمایش البته برای جامعه با تبعاتی همراه بوده و باعث شده عده‌ای بخواهند به هر طریقی حتی دزدی، فحشا و اعمال خلاف قانون زندگی خود را شبیه آن‌ها کنند. در واقع برخی جوانان برای شبیه شدن به افرادی که زندگی‌های لاکچری خود را در فضای مجازی نمایش می‌دهند به اقدامات نادرست دست می‌زنند. امروز ممکن است یک جوان به‌سادگی نپذیرد که جوانی دیگر در سن و سال او زندگی و ماشین لوکس را نمایش دهد در حالی که خودش زندگی سختی را می‌گذراند و حتی موفق به اتمام تحصیلاتش نمی‌شود. وقتی افراد مشاهده می‌کنند در برابر زحمتی که می‌کشند و در ازای کار کردن از صبح تا شب، حقوق اندکی دارند، اما در مقابل افرادی هستند که زندگی‌های لاکچری خود را نمایش می‌دهند و ده‌ها برابر آن‌ها درآمد دارند، احساس خشم در جامعه رواج می‌یابد.

برای پیشگیری از رواج چنین وضعیتی در جامعه باید افرادی که زندگی‌های لاکچری را تبلیغ می‌کنند و معنای قناعت و سادگی را در جامعه از بین می‌برند آن هم در حالی که اکثریت افراد جامعه با مشکلات اقتصادی مواجه هستند، پیگیری شوند و به آن‌ها گفته شود اگر پول هم دارید حداقل آن را به نمایش نگذارید. این نمایش دادن‌ها، تبعات منفی برای جامعه دارد و مثلا می‌تواند باعث شود که یک نوجوان از پدر و مادر خویش بپرسد چرا پس از سال‌ها کار کردن به جایی نرسیده‌اید که این جنس سؤال‌ها باعث ایجاد شکاف در خانواده و سپس در جامعه می‌شود. اما کسانی که نمایش تفاخر در فضای مجازی را به راه انداخته‌اند به این چیز‌ها توجهی ندارند و این حس را به مخاطب القا می‌کنند که، چون بی‌عرضه‌اند زندگی تجملی ندارند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها