رئیس‌ جمهور، صنایع بزرگ را در اولویت ایجاد تحول دانش‌ بینان دانست و تأکید کرد: وزیر صمت موظف است جلوی واردات بی رویه را بگیرد و دست‌ های پنهان در این عرصه را قطع کند.
کد خبر: ۱۳۶۰۸۸۱

به گزارش جام جم آنلاین، سید ابراهیم رئیسی سومین روز از ماه مبارک رمضان در پاستور میزبان کارآفرینان و فعالان تولید دانش بنیان بود.

در این جلسه ۲ ساعته ابتدا نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان دیدگاه‌های خود را در زمینه راه‌های حمایت از تولید مبتنی بر دانش، ضرورت رفع موانع موجود، تجربیات موفق سال‌های گذشته، ظرفیت‌های مغفول در حوزه صنعت و نفت، گاز و اکتشاف، تامین مالی طرح‌های دانش بنیان، راه‌های توسعه صادرات دانش بنیانها، نگاه برون مرزی در تامین نیاز‌های کشور‌های منطقه بر اساس تولیدات فناورانه مطرح کردند.

رئیس جمهور سپس به ضرورت نگاه تحولی به دانش بنیان‌ ها در اقتصاد و تولید کشور پرداخت و گفت: با تحول شناخت و رویکرد‌ها در دولت، این دستگاه‌ها هستند که به سراغ مجموعه‌های دانش بنیان می‌روند نه اینکه افراد متخصص و مجموعه‌های فناورانه پشت درب اتاق مدیران معطل شوند.

دکتر رئیسی افزود: مسئله واردات بی رویه یکی از معضلات اساسی و مجموعه‌های دانش بنیان در کشور است و دستگاه‌های مسئول موظف اند مجدانه مانع واردات کالا‌هایی شوند که در داخل تولید می‌شود.

رئیس جمهور وظیفه مهم دولت در اقتصاد را «هدایت، حمایت و نظارت» برشمرد و تاکید کرد: هرجایی دانایی ضمیمه توانایی در کشور شود، گره‌ها باز می‌شود و دولت وظیفه دارد از این روند حمایت و پشتیبانی کند و کار را به مجموعه‌های توانمند بسپارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها