پیش‌بینی می‌شود بازار امروز سه شنبه ۱۶ فروردین در ابتدا با برتری عرضه کنندگان آغاز شود و و در میانه کمی متعادل شود، اما ممکن است بازار سهام امروز سه شنبه نختستین روز منفی در سال جدید را بخود ببیند.
کد خبر: ۱۳۶۰۷۴۴
به گزارش جام جم آنلاین، بازار سرمایه روز گذشته با دو نیمه متفاوت آغاز شد، اما در کل با رشد شاخص کل به پایان رسید و همچنان تحلیلگران این بازار معتقدند روند مثبت بورس ادامه خواهد داشت اگرچه در مسیر خود شاهد نوسان باشد، اما این نوسانات از نوع اصلاح یا ریزش شدید نخواهد بود.

روز دوشنبه ۱۵ فروردین بازار در نیمه اول خود شاهد افزایش مجدد سطح تقاضا بود و برخی از نماد‌ها نیز به سمت صف خرید حرکت کردند تا جایی که شاخص کل بیش از ۱۳ هزار واحد رشد کرد، اما در نیمه دوم کمی ورق برگشت و سطح عرضه‌ها افزایش پیدا کرد، در برخی از نماد‌ها مانند فولاد با وجود قیمت پایانی مثبت آخرین قیمت منفی شد، در گروه خودرویی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها سطح عرضه‌ها افزایش یافت و از نماد‌های بزرگ بازار فملی، شستا و نوری نیز تأثیر منفی بر روند کلی بازار داشتند.

اگرچه تاکنون از ابتدای سال جدید، روند شاخص کل صعودی بوده، اما همچنان سرمایه گذاران بورسی نگران بازده دهی سرمایه خودشان هستند چرا که به دلیل رشد شاخص‌ها و ارزش سهام، هم اکنون بسیاری از نماد‌ها در سطح مقاومتی هستند که با توجه به قدرت خود می‌توانند باعث ایجاد دست‌انداز‌هایی در مسیر صعودی بازار شوند.

هم اکنون با قرار گرفتن شاخص کل در محدوده یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد کارشناسان پیش بینی می‌کنند بسیاری از سهامداران به فکر حفظ بازده دهی و خروج از بازار یا تغییر ترکیب پرتفوی خود و جایگزین کردن سهام رشد کرده با سهام جامانده از صعود باشند که همین موضوع سبب توقف یا تنفس شاخص کل در مسیر صعودی خود شود.

به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران بازار، کاهش شاخص و افزایش عرضه‌ها در بازار در مقطع کنونی طبیعی و به نفع بازار خواهد بود چرا که پس از یک روند صعودی، یک اصلاح کوتاه مدت به نفع بازار و سهامداران است.
 
منبع: خبرگزاری صدا وسیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها