چراغ سبز به ۱۰۰هزار خودروی خارجی
جزئیاتی از تصویب آزادسازی واردات خودرو در سال آینده و تاثیر این اتفاق بر قیمت‌های بازار

چراغ سبز به ۱۰۰هزار خودروی خارجی

معاون مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای گفت:طرح کنترل مبدا - مقصد ناوگان حمل‌و نقل عمومی جاده‌ای در راستای ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی در سطح کشور آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۵۹۲۹۵
به گزارش جام جم آنلاین، مرتضی اللهیاری روز شنبه در بازدید سر زده از پایانه مسافربری استان یزد افزود: این طرح تا پایان تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: طرح مورد اشاره با هدف ارتقای ایمنی تردد و بررسی وضعیت ایمنی ناوگان عمومی جاده‌ای و ارائه خدمات مطلوب و ایمن در آستانه سال نو اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح با همکاری پلیس راه استان‌ها و ادارات استانی و شهرستانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آغاز شده است.

اللهیاری خاطرنشان کرد:نظارت بر داشتن تجهیزات ایمنی خودرو، اسناد و مدارک راننده و ناوگان و همچنین سلامت فنی ناوگان در این طرح مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه موضوع ایمنی سفر‌ها از اولویت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است تصریح کرد: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت این سازمان بصورت شبانه روزی آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات به شهروندان است.

وی به شهروندان توصیه کرد: در استفاده از وسیله نقلیه شخصی یا عمومی حتما از کمربند ایمنی استفاده و از قرار دادن فرزندان زیر ۱۲ در ردیف اول خودداری کنند.

اللهیاری با بیان اینکه برای کودکان خردسال حتما از صندلی کودک استفاده شود افزود: بعضا مشاهده شده شهروندان در استفاده از ناوگان حمل و نقل با کودک خردسال خود از ردیف اول استفاده می‌کنند به علت اینکه این ردیف دارای محفظه نیست با یک ترمز کودک از آغوش مادر خارج و صدماتی به کودک وارد می‌شود.

وی افزود: شهروندان قبل از سفر از وضعیت آب و هوایی و محدودیت ترافیکی اطلاع حاصل کنند تا در طول سفر با مشکل روبرو نشوند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده استان یزد هم گفت: این بازدید در راستای کنترل مدیران فنی و نحوه عملکرد آن‌ها انجام شد تا خدمات با کیفیت به مسافران ارائه شود.

محمد رستگاری با اشاره به حضور انجمن شرکت‌های مسافربری در این بازدید افزود: پایانه مسافربری حوزه مشترک شهرداری و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها