سازمان ملل خواستار اقدام فوری برای کاهش تنش‌ها در یمن شد

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن روز سه‌شنبه (به وقت محلی) طی سخنانی برای شورای امنیت، خواستار اقدام فوری برای کاهش تنش و نیز کاهش بحران سوخت در این کشور شد.
کد خبر: ۱۳۵۸۹۴۲
به گزارش جام جم آنلاین، «هانس گروندبرگ» گفت: من از نیاز فوری به توقف خشونت و ارائه کمک به یمنی‌ها آگاه هستم و بنابراین هم اکنون در حال گفتگو با طرفین در مورد نیاز به اقدامات فوری برای کاهش تنش و نیز کاهش بحران سوخت هستم.

وی افزود: رایزنی‌های من در حال حاضر بر اولویت‌های فوری و بلندمدت جهت یک دستور کار فرآیند چند مسیره متمرکز است و امیدوارم این آغاز گفت وگوی جدی بین یمنی‌ها برای پایان دادن به جنگ باشد.

نماینده سازمان ملل اضافه کرد، یمنی‌ها همچنان از محدودیت‌های شدید در تردد، تعطیلی فرودگاه صنعا، ادامه درگیری‌ها، گسترش پست‌های بازرسی و بسته شدن راه‌های اصلی در سراسر کشور به‌ویژه در استان تعز رنج می‌برند.

گروندبرگ همچنین گفت: هرگونه اقدام موقتی احتمالی برای کاهش تنش در یمن تنها در صورتی که به وسیله یک روند سیاسی حمایت شود، پابرجا خواهد ماند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
 
منبع: ایرنا 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها