وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به همتای ایرانی پیام داد

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در پیامی به امیرعبداللهیان به مناسبت سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور اعلام کرد: یقین دارم که مشترکا در راستای تعمیق مناسبات دوستی دیرینه و همکاری متناسب با منافع ملت‌هایمان تلاش خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۳۵۸۴۷۳

به گزارش جام جم آنلاین، «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران برای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه پیامی ارسال کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

جناب آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

جناب وزیر گرانقدر،

در ابتدا مایلم به مناسبت سی امین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران از صمیم قلب به جنابعالی تبریک عرض کنم. روابط فیمابین دو کشور از اراده مردمانمان که در طول تاریخ همراه با دوستی و حسن همجواری زیسته و در ارزش‌های معنوی مشترک سهیم هستند، نشأت گرفته و مشترکات تاریخی، فرهنگی و دینی بنیان روابط مان را تشکیل می‌دهد.

در این پیام آمده است: سطح کنونی مناسبات بین دو کشور متکی بر اراده مردمان و سران دولت‌هایمان است. تبادل نظر و مذاکرات مبسوط انجام شده در تاریخ ۲۸ نوامبر ۲۰۲۱ در چارچوب پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی و ملاقات صورت گرفته بین رئیس جمهور محترم جمهوری آذربایجان عالیجناب جناب آقای الهام علی اف و رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران عالیجناب جناب آقای سید ابراهیم رئیسی در عشق آباد محرک توسعه هر چه بیشتر روابط مان و ورود به مرحله کیفی جدید بود. چارچوب فعالیت متقابل‌مان در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، نیرو، حمل و نقل، لجستیک و سایر زمینه‌های مهم به صورت روزافزون توسعه می‌یابد و در طول سال‌های گذشته پروژه‌هایی که مشترکا انجام داده‌ایم به پیشرفت هر چه بیشتر روابط مان کمک می‌کند.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در این پیام عنوان کرده است: علاوه براین، تمایل دارم که به فعالیت کمیسیون دولتی همکای‌های اقتصادی، تجاری و بشردوستانه بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران به طور ویژه تأکید کنم. در ۳۰ سال گذشته بین پارلمان‌های کشورهایمان و سایر نهادهای دولتی روابط متقابل برقرار شد و امروزه این همکاری‌ها با موفقیت در حال تداوم است. یقین دارم که از این پس نیز مشترکا در راستای تعمیق مناسبات دوستی دیرینه و همکاری متناسب با منافع ملت‌هایمان تلاش خواهیم کرد. فرصت را مغتنم شمرده به مناسبت این روز خاص، یکبار دیگر خدمت شما تبریک گفته و برای جنابعالی صحت و سلامتی و موفقیت در انجام مسئولیت و برای مردم دوست و برادر ایران نیز صلح، رونق و رفاه آرزو می‌کنم.

با احترام،

جیحون بایراموف

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها