هیجان محض در بازی رئال - پاری‌سن ژرمن

غول‌کشی در برنابئو

بعضی مواقع در دنیای فوتبال، اتفاقاتی می‌افتد که حسرتش شاید تا سال‌ها روی دل هواداران بماند.
کد خبر: ۱۳۵۷۸۹۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،  مصدومیت‌های بی مورد یکی از همان مواردی است که چنین حسرت‌هایی را به وجود می‌آورد. امشب که نگاه تمام فوتبال‌دوستان دنیا به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو و بازی برگشت رئال و پاری‌سن ژرمن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان دوخته شده، یک حسرت ته دل فوتبالی‌ها مانده است. همین چند ماه پیش که قرعه‌کشی این مرحله انجام و مشخص شد این دو تیم باید مقابل هم قرار بگیرند، خیلی‌ها برای بازگشت سرخیو راموس به برنابئو ثانیه‌شماری می‌کردند و دوست داشتند برخورد هواداران رئال با کاپیتان اسطوره‌ای‌شان را در لباس یک تیم دیگر ببینند. با این حال، مصدومیت‌های پی در پی راموس سد راه تحقق این موضوع شد. البته مسابقه امشب آنقدر حساسیت و چهره ناب دارد که شاید نبود راموس را جبران کند.

بازی رفت در پارک دو‌پرنس که با یک گل به نفع شاگردان پوچتینیو تمام شد، همه چیز داشت. کورتوا توانست پنالتی لیونل مسی را مهار کند و در حالی که بازی داشت مساوی تمام می‌شد، کیلیان امباپه تک گل پاریسی‌ها را در دقیقه ۹۴ زد. این گل برای هواداران رئال خیلی سخت بود. به این ترتیب، هم شرایط صعود برای تیم‌شان سخت شد و هم گل توسط بازیکنی به ثمر رسید که به گفته بسیاری از کارشناسان، شاید سال بعد در رئال بازی ‌کند. طی دو روز قبل هم خبر در مورد امباپه زیاد بود. بعد از مصدومیتی که روی پای امباپه در تمرینات PSG به وجود آمد، حضور او در بازی امشب در هاله‌ای از ابهام بود اما دیروز باشگاه پاری‌سن ژرمن فهرست رسمی تیمش برای دیدار با رئال را منتشر کرد و با قراردادن نام امباپه در لیست نهایی، شایعات غیبت این ستاره فرانسوی را تکذیب کرد.
 این دو تیم در حالی امشب مقابل هم قرار می‌گیرند که در هفته گذشته و در لیگ‌های داخلی‌شان شرایط متفاوتی را پشت سر گذاشته‌اند. رئال همین چند روز پیش با نتیجه سنگین ۴ بر یک از سد سوسیه‌داد گذشت و جای خودش را در صدر لالیگا محکم‌تر کرد. در مقابل پاری‌سن ژرمن برابر نیس قرار گرفت و با یک گل شکست خورد. گرچه فاصله تیم پوچتینو در لیگ یک فرانسه با تیم دوم ۱۳ امتیاز است اما برای تیمی با این همه ستاره چندان جالب نیست که در عرض سه هفته دو شکست را در لوشامپیونه تجربه کند.
از طرف دیگر، رئال در حالی از رقیب فرانسوی‌اش پذیرایی می‌کند که خاطره خوبی از بازی‌های خانگی دارد. این تیم در ۱۳ بازی متوالی در خانه در رقابت‌های مختلف شکست نخورده و آخرین باخت‌شان در برنابئو به سپتامبر سال گذشته و مقابل تیم شریف مولداوی بر می‌گردد. تنها نگرانی هواداران رئال این است که تیم محبوب‌شان در سه فصل گذشته، دو بار در همین مرحله حذف شده‌است. البته اگر بخواهیم از این جنبه به ماجرا نگاه کنیم، نگرانی پاریسی‌ها به مراتب بیشتر است. این تیم در سه فصل متوالی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در همین مرحله از لیگ قهرمانان اروپا حذف شده‌است. نکته جالب این که در دو مورد، پاری‌سن ژرمن توانسته بود در بازی رفت حداقل با دو گل حریفش را شکست دهد اما در بازی برگشت قافیه را باخته و از رقابت‌ها کنار رفته‌است. نکته جالب دیگر این که PSG در ۱۰ بازی قبلی‌اش در خانه حریف در تمامی رقابت‌ها فقط چهار بار پیروز از زمین خارج شده و در مقابل رئال در سه بازی قبلی‌اش در خانه مقابل این تیم هرگز شکست نخورده است.

 چالش‌های آنچلوتی در ترکیب

یکی از مواردی که ذهن هواداران و مسلما ذهن کارلو آنچلوتی را درگیر کرده، انتخاب بازیکنان برای بازی امشب است. با توجه به نبود کاسمیرو و مندی، مطمئنا باید شاهد تغییراتی در ترکیب ابتدایی این تیم بود. اما بزرگترین نگرانی رئالی‌ها مساله تونی کروس است. این هافبک آلمانی از روز دوشنبه کار با توپ را شروع کرده اما همچنان در تمرینات گروهی حضور ندارد. رئال ممکن است بدون این بازیکن آلمانی انسجام خود را از دست بدهد. به عقیده کارشناسان، در نبود کروس و کاسمیرو، به احتمال زیاد آنچلوتی به سمت استفاده از کاماوینگا و فدریکو والورده می‌رود که دست بر قضا هر دو برابر رئال سوسیه‌داد خوب بازی کردند.  مساله دیگر، ترکیب مدافعان این تیم است. آنچلوتی تصمیم گرفته جایگاه داوید آلابا را از پست دفاع چپ تغییر ندهد. با این حال غایب مهم دیگر در ترکیب رئال، فرلان مندی است که احتمالا ناچو یا مارسلو جانشین او خواهد شد. به احتمال زیاد ناچو برای قرار گرفتن در خط دفاعی انتخاب اول خواهد بود اما حضور کاپیتان اول رئال در زمین نیز چندان دور از ذهن نیست.
دیگر تردید برای رئال مادرید، پست هافبک راست است که مارکو آسنسیو و رودریگو گزینه‌های آن به شمار می‌آیند. با این‌که آسنسیو آمار گلزنی خوبی را در این فصل به ثبت رسانده اما نباید احتمال حضور رودریگو در زمین را هم به طور کامل نادیده گرفت چون توانایی دریبل‌زنی بیشتری دارد و می‌تواند در به‌هم ریختن خط دفاعی پاری‌سن ژرمن موثرتر باشد. تنها جایی که در ترکیب رئال شک و شبهه‌ای نسبت به آن وجود ندارد، خط حمله است؛ بخشی متعلق به بازیکنانی که جای تردیدی در درخشش آنها نیست، بنزما در نوک حمله با آزادی عمل حرکت به سایر نقاط و وینیسیوس جونیور در بال چپ.
حسین خلیلی - گروه ورزش 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها