آمار و ارقام از هفته جذاب فوتبال اروپا

این میلان اسکودتو می‌خواهد

کد خبر: ۱۳۵۷۷۲۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، حساسیتی که طی دو فصل اخیر در سری A ایتالیا وجود داشته، دست کمی از لیگ برتر انگلیس نداشته است. احیای دوباره اینتر و میلان در کنار بازی‌های درخشان تیم‌هایی همچون ناپولی و آتالانتا موجب شده طی این دو فصل رقابت سختی برای فتح اسکودتو شکل بگیرد. در همین شرایط، میلان این هفته در مقابل ناپولی قرار گرفت که هر دوی‌شان روی امتیاز 57 مشترک بودند. با توجه به پیروزی پر گل اینتر، هم اسپالتی و هم پیولی خوب می‌دانستند که مساوی به دردشان نمی‌خورد. ستاره این روزهای روسونری یعنی اولویه ژیرو گل پیروزی‌بخش میلان را زد تا امید قهرمانی بعد از 10 سال همچنان در دل هواداران این تیم زنده باشد. به همین بهانه نکاهی به آمار و ارقام به جا مانده از این بازی و دیگر بازی‌های مهم این هفته فوتبال اروپا انداخته‌ایم:

3: اولویه ژیرو با گلی که به ناپولی زد به سومین بازیکنی تبدیل شد که توانسته در این فصل هم به اینتر و هم به ناپولی گل بزند.

4: در پیروزی 4 بر یک رئال مقابل سوسیه‌داد، کریم بنزما هم گل زد و هم پاس گل داد. با گلی که به ثمر رساند، بنزما حالا برای چهارمین فصل متوالی توانسته بیش از 20 گل برای رئال به ثمر برساند. با پاس گلی هم که داد، این مهاجم فرانسوی بعد از دنی آلوس و لیونل مسی، سومین بازیکنی است که در قرن جدید توانسته در لالیگا 100 پاس گل به هم تیمی هایش بدهد.

5: در شب پیروزی 3 بر یک اتلتیکو مادرید مقابل بتیس و رسیدن این تیم به رده چهارم لالیگا، ژائو فلیکس دبل کرد. این برای پنجمین بار است که مهاجم پرتغالی در ترکیب روخی بلانکو دو گل و یا بیشتر از آن را می‌زند.

13: یکی از ستاره‌های تیم احیا شده آرسنال زیر نظر میکل آرتتا، بوکیاو ساکا است که در بازی آخر تیمش مقابل واتفورد هم یک گل زد و یک پاس گل به هم تیمی‌اش داد. در بین بازیکنان زیر 21 سال لیگ برتر، ساکا با تاثیرگذاری روی 13 گل ( 8 گل و 5 پاس گل ) بهترین عملکرد را داشته است.

41: میلان با بردی که مقابل ناپولی به دست آورد نه تنها به صدر رسید، بلکه دست به طلسم‌شکنی هم زد. این برای اولین بار طی 41 سال گذشته است که میلان توانسته در دو بازی متوالی در زمین ناپولی پیروز شود.

50:  لوتارو مارتینز با سه گلی که برای اینتر مقابل سالرنیتانا به ثمر رساند، به سومین بازیکن سری A طی چهار فصل اخیر تبدیل شد که توانسته تعداد گل‌هایش را به عدد 50 برساند. از طرف دیگر، اولین گل این مهاجم آرژانتینی برای اینمتر در این بازی، موجب شد تا نراتزوری بعد از 425 دقیقه در تمام رقابت‌ها به گل برسد.

50: بعد از آنکه من‌سیتی توانست با نتیجه 4 بر یک مقابل منچستر پیروز شود، یک رکورد عالی برای پپ ثبت شد. این برای پنجاهمین بار بود که تیم تححت هدایت این مربی در لیگ برتر توانسته به حریفانش چهار گل و یا بیشتر از آن را بزند.

55: در شب پیروزی 2 بر یک بارسا مقابل الچه، جوردی آلبا یک پاس گل به فران تورس داد. او حالا از زمان آمدنش به بارسا در فصل 13-2013 تعداد پاس گل‌هایش به عدد 55 رسیده و هیچ مدافعی در پنج لیگ معتبر اروپایی به اندازه او پاس گل نداده است.

60: ورجیل فن دایک در شب پیروزی یک بر صفر لیورپول مقابل وستهام، یک رکورد عالی به دست آورد. او در 60 بازی که برای لیورپول در آنفیلد انجام داده، هرگز شکست نخورده و آمار 52 پیروزی و 8 تساوی را به نام خودش ثبت کرده است.

88: کوین دی بروینه در صدمین بازی‌اش در خانه برای من‌سیتی توانست دو گل بزند و یک پاس گل به محرز بدهد. به این ترتیب این هافبک بلژیکی تا به اینجا در لیگ برتر روی 88 گل تاثیر مستقیم داشته است ( 37 گل و 51 پاس گل ).

100: ریاض محرز با دو گلی که در دربی منچستر زد، تعداد گل‌های این فصلش در تمام رقابت‌ها را به عدد 20 رساند. از طرف دیگر، با این دو گل این هافبک الجزایری حالا در 100 گل تیمش تاثیر مستقیم داشته است ( 59 گل و 41 پاس گل ).

143:  چیرو ایموبیله با گلی که برای لاتزیو مقابل کالیاری به ثمر رساند، تعداد گل‌هایش در این تیم را به عدد 143 رساند و حالا در کنار سیلویو پیولا بهترین گلزنان تاریخ این باشگاه در تاریخ سری A به حساب می‌آیند.

حسین خلیلی - گروه ورزش 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها