رفت و آمد با دوستان ناباب و زمينه هايي كه همسرم قبلا داشت ، باعث شد كه آتش زیر خاکستر همسرم دوباره شعله ور شده و با تشويق دوستانش دوباره به سمت اعتياد كشيده شود.
کد خبر: ۱۳۵۷۶۰۵

به گزارش جام جم انلاین اصفهان؛

مرد جوانی که به مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان اصفهان مراجعه کرده بود در خصوص مشکل خود با همسرش گفت: از ازدواج من با همسرم 13 سال می گذرد، اوايل ازدواج رفته رفته متوجه شدم همسرم متادون مصرف مي كند، البته قبل از ازدواج نيز مصرف مي کرد ولي در زمان ازدواجمان ترك كرده بود .
پدر و برادرهمسرم مصرف كننده مواد هستند و اين موضوع زمينه اي شده تا همسرم در مورد مصرف کردن مواد بي تفاوت باشد. خلاصه اينكه همسرم در ابتداي ازدواج دوباره به سمت مصرف قرص رفت. زماني كه متوجه شدم با وي صحبت کردم و به سختي توانستم متقاعدش کنم كه ترك كند.با گذشت زمان اوضاع بهتر شد و بعد از گذشت يك سال صاحب فرزند شديم ، چند سال از اين مساله گذشت و زندگي آراممان پايدار بود و از پاك بودن همسرم خوشحال بودم تا اين كه پاي يكي از دوستان همسرم به خانه ما باز شد.معاشرت هاي زياد همسرم باعث شده بود كه به امور زندگي رسيدگي نکند ، ضمن اينكه شغل من طوري بود كه صبح مي رفتم سر كار و شب به منزل بر مي گشتم و زماني هم كه در خانه را باز مي کردم، مي ديدم كه چند نفر از دوستان همسرم در منزل هستند .به مرور زمان متوجه تغييرات زيادي در چهره و نحوه ي برخورد همسرم به زندگي شدم . شواهد نشان مي داد كه همسرم دوباره به سمت اعتياد رفته است .رفت و آمد با دوستان ناباب و زمينه هايي كه همسرم قبلا داشت ، باعث شد كه آتش زیر خاکستر همسرم دوباره شعله ور شده و با تشويق دوستانش دوباره به سمت اعتياد كشيده شود. الآن وضعيت همسرم طوري شده كه به امور خانه و بچه ها رسيدگي نمي کند و نسبت به بچه ها خيلي بي اهميت شده است ، در حالي كه بچه هايم كوچك هستند و به مادر نياز دارند، کار به جايي رسيده که همسرم در منزل و در حضور فرزندانم مواد مصرف مي کند و اين آفت بزرگي براي زندگي ام شده است .
نظر کارشناس مشاوره پلیس
افروز افشاری، کارشناسان ارشد مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این باره گفت: بي گمان خانواده به عنوان يكي از عوامل تاثير گذار اجتماعي است كه نقش مهمي در اعتياد فرزندان ايفا مي كند ، تاثير اعتياد والدين براعضاي خانواده يكي از مهم ترين آسيب هاي است كه مي تواند فرد و جامعه را تحت تاثير قرار دهد.وی با بیان اینکه انسان بسياري از امور را از خانواده ياد مي گيريد و پايه هاي اجتماعي شدن و ارتباط با ديگران از اين نهاد اجتماعي ريشه مي گيرد، افزود: هدف از خانواده به عنوان جامعه كوچك ، تربيت و انطباق اجتماعي فرزندان است و اين عمل در خانواده هايي با افراد معتاد دچار ضعف است.افشاری، اعتياد را يكي از مهم ترين تهديدات برای كانون خانواده عنوان کرد و گفت: متاسفانه اعتیاد خيلي از خانواده ها را درگيركرده است و سبب تزلزل و فرو پاشي انها شده چرا که فرد معتاد رابطه عاطفي مناسبي با اعضاي خانواده ندارد.
وی فرد ادامه داد: معتاد نه از لحاظ عاطفي و نه از لحاظ فرهنگي و... نمي تواند فرزندان خود را تامين كنند و آينده آن ها را به خطر مي اندازد و اين كودكان معمولا دچار اعتماد به نفس پايين و مشكلات فرهنگي و آسيب هاي اجتماعي هستند ، زيرا الگوي مناسبي در محيط خانواده كه اولين محيط زندگي هر فردي است، نداشته اند.کارشناس ارشد مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان گفت: اين خانم در خانواده اي پرورش يافته كه افراد خانواده درگير اعتياد هستند و متاسفانه افراد خانواده الگوي مناسبي درزندگي اين خانم نبوده اند . محيط نامناسب زندگي و معاشرت با دوستان ناباب باعث مي شود كه وي به سمت مصرف مواد برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها