یکی از ضروری‌ترین کارهایی که باید به طور روزانه و در هر فصلی از سال صورت گیرد تأمین آب بدن است.
کد خبر: ۱۳۵۷۵۱۵
به گزارش جام جم آنلاین،  در ادامه این مطلب، به نوشیدنی‌هایی اشاره خواهیم کرد که در کنار آب می‌توانند تامین کننده مایعات مورد نیاز بدن باشند. این نوشیدنی‌ها عبارتند از:


آب چغندر

آب چغندر به‌دلیل مقدار بالای ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی شهرت دارد. البته براساس مطالعات، این نوشیدنی برای ورزشکاران بسیار مفید است، زیرا به بهبود توانایی و استقامت بدنی نیز کمک می‌کند.

شیر نارگیل

شیر نارگیل، نوشیدنی طبیعی است که طعم شیرین و دلچسبی دارد. اما علاوه بر این، یکی از نوشیدنی‌های سالم و منبع غنی فیبرها، ویتامین C، پتاسیم، منیزیم و کلسیم است که می‌تواند نیاز بدن به این ریزمغذی‌ها را تامین کند. البته آنتی‌اکسیدانی‌های فراوان شیر نارگیل به مقابله با رادیکال‌های آزاد نیز کمک می‌کند.

آب آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا به‌دلیل ترکیبات آ‌نتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی تاثیر درمانی دارد. این گیاه حاوی ترکیبات مفید و فعالی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و... است. البته نباید در مصرف این نوشیدنی افراط کرد، زیرا تاثیر ملین دارد.

چای

چای نیز یکی از نوشیدنی‌های سالم و طبیعی است و مصرف متعادل و کمرنگ آن توصیه می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد این نوشیدنی حاوی ترکیبات بیواکتیو مانند پلی‌فنول‌هاست که تاثیر ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی، ضدویروسی و تقویت سیستم ایمنی دارد.



آب مرکبات

آب مرکبات تاثیرات خوبی بر سلامت بدن دارد. به‌دلیل وجود ترکیبات فیتوشیمیایی و خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدمیکروبی در پیشگیری و درمان بیماری‌ها موثر است. افزودن چند قطره آب لیمو طبیعی روش عالی برای بهره‌مندی از این خواص است که می‌توان صبح ناشتا همراه با کمی عسل آنرا میل کرد.

آب آناناس

به‌دلیل وجود مقدار بالای ترکیبی به‌نام بروملین، آناناس یکی از بهترین پیشنهاد‌های حفظ سلامت بدن است. بروملین تاثیر ضدتورم، ضدترومبوز (جلوگیری از تشکیل لخته خونی) و ضدالتهابی دارد. از همین‌رو، آب آناناس نوشیدنی مناسبی برای تامین آب بدن و حفظ سلامت خواهد بود.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها