مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ۴۲ نوع بحران و بلای طبیعی و غیر طبیعی از مجموع ۵۳ بحران و مخاطره شناخته شده در کشور در این استان وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۵۶۲۷۳

به گزارش جام جم انلاین اصفهان ؛  منصور شیشه فروش روز چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی استان اصفهان افزود:خشکسالی، سیل، آلودگی هوا، گرد و غبار، بیابان زایی، زلزله، فرونشست زمین، آلودگی منابع آب، آلودگی منابع خاک، تصادفات جاده ای، ریلی و هوایی از مهمترین این بحران‌ها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که نظم طبیعی و موجود یک سیستم بنا به دلیل حادثه ای به هم بخورد و از تعادل خارج شود، بحران ایجاد می‌شود که می تواند با منشاء طبیعی و غیر طبیعی باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: طرح جامع مدیریت بحران و کاهش خطر در این استان با همکاری دانشگاهها بعنوان اولین استان در کشور تهیه شده است و وضعیت استان از نظر مخاطرات در افق کوتاه مدت و بلند مدت با این طرح مشخص می شود.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران یک چرخه چهار مرحله ای است اضافه کرد: وظایف همه دستگاهها، بر اساس قانون مدیریت بحران که سال ۹۷ ابلاغ شده بطور دقیق مشخص شده است.

شیشه فروش گفت: اصفهان در مدیریت بحران معین هشت استان دیگر در کشور است و هر کدام از آن استانها هم معین اصفهان هستند و این موضوع در شهرستان ها هم وجود دارد و شهرستانها در حوادث و بحران ها به کمک یکدیگر می شتابند.

وی بیان کرد: ۲۰ هزار نیروی آموزش دیده امدادی و کد دار در استان اصفهان وجود دارد که این افراد شامل پزشک، مهندس، کارمند، مرد و زن هستند و در صورت وقوع حوادث و بحران آمادگی حضور دارند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: همه شهرداری ها موظفند شهر را در برابر سیل ایمن کنند و برای هر حادثه استراتژی عملیاتی داشته باشند و بانک اطلاعات خطر را در شهرها و روستاها را تهیه کنند.

وی بیان کرد: همه دستگاههای اجرایی استان موظفند برنامه کاهش خطر و پاسخ به بحران خود را متناسب با ماموریت خود تهیه کنند.

شیشه فروش افزود: هیچ چیز در زمینه قانون مدیریت بحران در استان اصفهان معطل نمانده است و همه دستگاهها وظایف خود را می دانند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد تالاب ۴۷ هزار هکتاری گاوخونی خشک شده است خاطرنشان کرد:در صورت خشک شدن کامل این تالاب، گرد و غبارهای آن پنج استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: تا کنون ۱۹ کانون گرد و غبار در این استان شناسایی شده و باید اعتبار لازم در خصوص مهار این کانون ها به استان اصفهان اختصاص پیدا کند.

وی گفت: برای تثبیت شن‌زارها و مهار کانون های گرد و غبار در استان اصفهان نیاز به حمایت ملی وجود دارد.

شیشه فروش اظهار داشت: استان اصفهان پنج دوره خشکسالی را پشت سر گذاشته و ۹۸ درصد مساحت این استان درگیر خشکسالی است و طرح های سازگاری با کم آبی در این خطه پیش بینی شده و برنامه های مشخصی در این زمینه وجود دارد.

چهارمین جلسه شورای اسلامی استان اصفهان در سال جاری با حضور ۲۴ نفر از نمایندگان شهرستان های استان در سالن اجلاس نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان برگزار شد؛ در این جلسه مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان نیز برای پاسخ به پرسش های اعضای شورای اسلامی استان حضور داشت.
بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در استان اصفهان عضو شوراهای اسلامی شهر هستند.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها