رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه؛

باران هم درد چندانی از “هشیلان” دوا نکرد

محمدحسین فلاحتی اظهار کرد: اگرچه بارش‌های چند وقت اخیر باعث شده تالاب هشیلان از وضعیت نامناسب تابستان فاصله بگیرد، اما هنوز شرایط آبی این تالاب مانند سال‌های گذشته نشده است.
کد خبر: ۱۳۵۵۸۰۹

  به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ به گفته رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه، بارندگی‌های اخیر هم نتوانسته وضعیت تالاب هشیلان را به سال‌های گذشته برگرداند.

وی ادامه داد: هنوز دبی سراب سبزعلی به عنوان منبع اصلی تغذیه این سراب بسیار ضعیف است.

رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه یادآور شد: بارش‌های سال زراعی جاری باعث شده تاکنون فقط کمتر از ۱۰ هکتار ابتدای سراب سبزعلی آبگیری شود و مابقی وسعت ۴۵۰ هکتاری تالاب هنوز آبگیری نشده ست.

فلاحتی با بیان اینکه تغذیه آبخوان‌ها و افزایش دبی سراب سبزعلی به زمان نیاز دارد، ابراز امیدواری کرد در بهار شاهد طغیان این سراب و به تبع آن آبگیری وسعت بیشتری از تالاب هشیلان باشیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون دیگر حق آبه از سد گاوشان برای تالاب هشیلان لحاظ نمی‌شود، تاکید کرد: اختصاص این حق آبه فقط برای چند ماه خشکسالی شدید تابستان بود تا گونه‌های گیاهی و جانوری تالاب در معرض خطر قرار نگیرند.

رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه از هشیلان به عنوان تالابی منحصر به فرد با گونه‌های گیاهی و جانوری غنی یاد کرد که هر سال میزبان تعدادی زیادی از پرندگان مهاجر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها