دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی:

ناتو هیچ گونه کاهش تنشی درباره مسئله اوکراین نمی بیند

کرملین از ارزیابی ناتو درباره حضور نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین انتقاد کرد

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه ارزیابی ناتو در مورد وضعیت پیرامون حضور نیروهای روسیه در مجاورت مرزهای روسیه را اشتباه خواند و از آن انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۳۵۴۸۳۶

به گزارش جام جم آنلاین، پسکوف روز چهارشنبه در گفتگو با رسانه‌ها در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه ناتو نشانه‌های کاهش تنش در مرز با اوکراین را نمی‌بیند و فقط نیرو‌های روسیه در مرز با این کشور افزایش می‌یابد، گفت: سازمان ناتو مسائلی در مورد ارزیابی اوضاع دارد.

وی با بیان اینکه نواقصی در سیستم ارزیابی ناتو وجود دارد، اظهار کرد: این مساله به مقام‌های ناتو اجاذزه نمی‌دهد بطور هوشمندانه وضعیت را ارزیابی کنند.

روسیه روز سه شنبه و امروز بخش قابل توجهی از نیرو‌های خود را که در رزمایش‌ها شرکت داشتند از منطقه کریمه و کشور بلاروس خارج کرد.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت که ولادیمیر پوتین در دیدار با سران کشور‌های دیگر، از هر راهی تلاش می‌کند توجه آن‌ها را به خطر تمرکز نیرو‌های اوکراینی در خطوط حائل با جمهوری‌های (خودخوانده دونتسک و لوگانسک) جلب کند.

وی تصریح کرد که خطر بکارگیری زور در مورد منطقه دونباس ازسوی کی یف کاهش نیافته است.

پسکوف در ادامه سخنان خود به شناسایی استقلال جمهوری‌های لوگانسک و دونتسک اشاره کرد و گفت: رئیس جمهوری روسیه این درخواست دومای روسیه برای به رسمیت شناختن دو کشور را مستقل دریافت کرده و آن را مورد توجه قرار می‌دهد

وی در همین حال به این نکته اذعان کرد که به رسمیت شناختن استقلال این دو منطقه با توافقنامه مینسک مطابقت ندارد.

به گفته سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، پوتین مایل به مذاکره است.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها