وضعیت جوی و ترافیکی جاده ها

کدام محورهای شریانی مسدود هستند؟

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از افزایش بار ترافیکی جاده‌های کشور در روز جمعه خبر داد و گفت: پلیس برنامه‌ای برای یکطرفه‌شدن جاده‌ها پیش‌بینی نکرده است بنابراین هموطنان بازگشت خود را به ساعات آخر روز جمعه (۲۹ بهمن) موکول نکنند تا به ترافیک سنگین دچار نشوند.
کد خبر: ۱۳۵۴۷۸۴

جاده‌ها یک‌ طرفه نمی‌شود / رانندگان حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ احمد شیرانی  از ادامه روند بارش باران در استان‌های گیلان، مازندران و قسمتی از استان اردبیل خبر داد و افزود: این بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف است بنابراین در جاده‌های کوهستانی به‌ ویژه جاده‌ های فرعی نیاز است که رانندگان حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود بارندگی در دو سه روز گذشته، خوشبختانه هیچ مشکل ترافیکی اعم از انسداد راه یا محدودیت ترافیکی در جاده‌ها نداشتیم.

راه‌های مسدود

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور درباره جاده‌های مسدود گفت: اکنون جاده نهبندان به شهداد مسدود است که به علت جاری شدن سیلاب‌های محلی از سال ۹۸ عملا در این جاده امکان تردد فراهم نیست همچنین جاده ریگان- ایرانشهر و دهکران – حسین آباد مسدود اعلام شده است.

وضعیت ترافیکی جاده‌ها

شیرانی درباره وضعیت راه‌های منتهی به تهران خاطرنشان کرد: بار ورودی به شهر تهران کماکان در آزادراه کرج به تهران و در جاده شهریار به تهران در چند نقطه مانند شهر قدس در محدوده زرنان سنگین به چشم می‌خورد.

وی افزود: روز دوشنبه ۲۵ بهمن، شاهد افزایش تردد در جاده‌ها بودیم که خوشبختانه به دلیل اینکه هموطنان سفر‌های خود را مدیریت کرده بودند و سفر‌ها به صورت ناگهانی در ظهر دوشنبه شروع نشد، مشکل ترافیکی نداشتیم و همین موضوع باعث شد که ترافیک نسبتا روانی را در جاده‌ها به‌ویژه جاده‌های شمالی شاهد باشیم.

شیرانی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود، روند افزایش تردد و سفر‌های بین شهری به علت تعطیلی روز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری در جاده‌های کشور ادامه یابد و روز جمعه شاهد بار ترافیک سنگین‌تری در مسیر‌های برگشت به مبدا در کل کشور باشیم.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور توصیه کرد: هموطنان با توجه به تعطیلی چند روز گذشته، بازگشت خود را به ساعات آخر روز جمعه (۲۹ بهمن) موکول نکنند و با توجه به ظرفیت محدود شبکه جاده‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که به ترافیک سنگین دچار نشوند.

سبقت و سرعت غیرمجاز عامل تصادفات اخیر

شیرانی با یادآوری اینکه چند مورد حادثه تصادف منجر به جرح و فوت مهم در دو سه روز گذشته رخ داده است، افزود: علت عمده این تصادفات، سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز بود. بر همین اساس توصیه می‌کنیم رانندگان هم نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام ویژه داشته باشند همچنین از هرگونه عجله و شتاب و بی‌حوصلگی در رانندگی که منجر به تخلف سرعت غیرمجاز می‌شود و حوادث ناگواری را رقم می‌زند، خودداری کنند.

 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها