سخنگوی طالبان:

سازمان ملل بی طرفی خود را زیر سوال نبرد

سخنگوی طالبان با انتشار پیامی اعلام کرد که چنانچه سازمان ملل می خواهد بی طرف بماند، باید کرسی افغانستان در این سازمان به فردی از اعضای طالبان تفویض شود.
کد خبر: ۱۳۵۳۳۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، «سهیل شاهین» سخنگوی طالبان پس از انتشار خبر انتصاب نماینده جدید افغانستان در سازمان ملل، با انتشار یک رشته توییت، به این اقدام واکنش نشان داد.

شاهین در این رابطه نوشت: سازمان ملل متحد یک مجمع جهانی عظیم و تاثیرگذار است و اعتبار آن در بی طرفی اش است. من از این سازمان می خواهم که بی طرفی خود را با واگذاری کرسی افغانستان در سازمان ملل به دولت فعلی افغانستان که در سراسر کشور دارای حاکمیت و قانون است، ثابت کند.

وی همچنین ادامه داد: قوانین باید بر ترجیحات سیاسی مقدم شمرده شوند. در غیر این صورت بی طرفی آن زیر سوال خواهد رفت.

این در حالی است که صبح امروز جمعه، هیئت نمایندگی دائم افغانستان در سازمان ملل با انتشار بیانیه ای در توییتر اعلام کرد که «نصیر احمد فائق» به جای «غلام محمد اسحاق زی» به عنوان نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل منصوب شده است.

در این بیانیه در این رابطه آمده است: نمایندگی دائم جمهوری اسلامی افغانستان در سازمان ملل متحد در نیویورک به اطلاع می رساند که آقای نصیر احمد فائق، مشاور وزیر، رهبری این هیئت را به عنوان کاردار به عهده گرفته است. هیئت دائم افغانستان در سازمان ملل متحد به تلاش های خود برای همکاری نزدیک با تمام کشورهای عضو و مقامات سازمان ملل برای رسیدگی به وضعیت وخیم بشردوستانه جاری در افغانستان ادامه خواهد داد.

اسحاق زی روز چهارشنبه از این سمت استعفا کرده بود.

سهیل شاهین که از سوی طالبان به عنوان نماینده افغانستان در سازمان ملل اعلام شده است، حدود یک ماه پیش نیز خواستار کرسی افغانستان در این نهاد بین المللی شده بود.

وی در این خصوص اعلام کرده بود: کرسی افغانستان در سازمان ملل حق ماست زیرا دو عنصر مورد نیاز تصاحب این کرسی را داریم.

وی در ادامه اضافه کرده بود: ما هم حاکمیت بر مرزهایمان و هم حمایت مردم را داریم.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها