رئیس رسانه ملی در پیامی‌ به مناسبت هفته پژوهش، این روز را به اساتید، دانشجویان و پژوهشگران فرهیخته و فرزانه رسانه ملی تبریک گفت.
کد خبر: ۱۳۵۳۲۲۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در پیامی‌که به مناسبت روز پژوهش منتشر شده آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«مقام معظم رهبری: عنصر تحقیق و پژوهش در همه جا به صورت یک اصل در مجموعه کار‌ها باید مورد توجه قرار گیرد»

پژوهش فرایندی برنامه ریزی شده، نظام مند، هوشمندانه و قابل اعتماد برای کشف حقایق، فهم عمیق مسائل و دستیابی به راه حل‌های مؤثر و معتبر است. تحقیق و پژوهش نویدبخش رویش جوانه‌های معرفت و شکوفایی و سرزندگی در اقلیم دانایی است. پژوهش ریشه در ضمیر پاک جویندگان نستوه علم و دانش دارد و در پرتو اندیشه‌های ناب سر بر سپهر بالندگی و تعالی می‌ساید. بی توجهی به پژوهش گام نهادن در مسیر تاریکی است. پژوهش خورشیدی است که در پرتو آن می‌توان طی طریق کرد و به سرمنزل مقصود رسید و چنین است که در جهان معاصر، ساز و کار اصلی همگامی‌با تحولات نظری و پیشرفت‌های فناوری، پژوهش است.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی همواره در حوزه پژوهش‌های ارتباطی و اجتماعی و دیگر زمینه‌های بین رشته‌ای پیشگام و پیشرو بوده و از جریان پژوهش و نهضت تولید علوم در کشور حمایت کرده است. تحقق آرمان‌ها و رسالت رسانه ملی و دست یابی به جایگاه رسانه تراز در گام دوم انقلاب اسلامی‌که به تعبیر مقام معظم رهبری؛ دانشگاهی برای ارتقای سطح آگاهی و معرفت عمومی، آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه تحریف و تفتین، آسایشگاهی برای بهره مندی چشم دل همگان از جلوه‌های زیبایی و هنر و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی‌کشور باشد، ضرورت التزام ما به رویکرد‌های علمی و پژوهشی را در سیاست گذاری، برنامه ریزی، برنامه سازی و نظارت و ارزیابی بر روند‌ها و فرایندها، دو چندان می‌کند تا تولیدات رسانه‌ای مستظهر به پشتوانه تحقیقاتی غنی باشد و ضمن حفظ و تعالی نقش آفرینی موثر و بی بدیل در اعتلای فرهنگ جامعه، در عرصه رقابت با سایر رسانه‌های ملی یا فراملی سطح کیفی و کمی‌برنامه‌های خود را ارتقا بخشد.

در دوره تحولی و آغاز فصل جدید فعالیت رسانه ملی، برای ایفای رسالت انقلابی خود و تحقق آرمان عدالت گستری و هویت محوری و تبدیل شدن به صدای جمهور و منادی حق طلبی، روشنگری و استکبارستیزی، بیش از پیش نیازمند مطالعات راهبردی و کاربردی، آینده پژوهی، مخاطب شناسی و توسعه و تعمیق نظرسنجی، افکارسنجی، نیازسنجی و اثرسنجی در داخل و خارج از کشور هستیم. این امر نیازمند همت والا و بیش از پیش پژوهشگران متعهد و متخصص بخصوص مجموعه‌های پژوهشی درون سازمان است که با عزم و روحیه انقلابی و درک شرایط و اقتضائات رسانه و بهره گیری از دانش بومی، پشتوانه علمی‌برای مجموعه فعالیت‌های سازمان فراهم آورند.

روز پژوهش را به همکاران گرانقدرم؛ اساتید، دانشجویان و پژوهشگران فرهیخته و فرزانه رسانه ملی و دیگر فعالان حوزه علم و تحقیق، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و موفقیت و سرافرازیشان را در طی طریق دانایی و معرفت از خداوند متعال خواستارم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها