مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران گفت: تاسیسات گردشگری خراسان رضوی با کیفیت‌ترین خدمات را در مقایسه با دیگر مناطق کشور ارائه می‌کنند.
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران گفت: تاسیسات گردشگری خراسان رضوی با کیفیت‌ترین خدمات را در مقایسه با دیگر مناطق کشور ارائه می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۵۲۹۱۹
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،علی همتی در حاشیه بازدید از برخی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی با بیان این مطلب اظهار داشت: خراسان رضوی یکی از استان‌های توانمند و منحصر به فرد ما در حوزه گردشگری است.
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران ادامه داد: خراسان رضوی به واسطه حضور بیش از ۳۰ میلیون زائر و مسافر، ظرفیت بالایی در حوزه اقامت گردشگران دارد و ظرفیت اقامت در هیچ استان کشور با این استان و به ویژه مشهد قابل مقایسه نیست.
وی به فعالیت بیش از هزار و ۷۰۰ واحد اقامتی در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: این استان هر شب ظرفیت اقامت بیش از ۱۲۰ هزار نفر را دارد که این ظرفیت اقامت در کشور بی‌نظیر است.
همتی یادآور شد: با وجود تعداد زیاد و تنوع تاسیسات گردشگری در این استان و حضور مسافران در سطوح مختلف اقتصادی و با فرهنگ های مختلف، همواره خراسان رضوی به شایستگی از زائران و مسافران میزبانی کرده است و با وجود تعداد زیاد تاسیسات گردشگری، کم‎ترین چالش را داشته‌ است.
وی به ظرفیت‌های خراسان رضوی در زمینه گردشگری مذهبی و زیارت، گردشگری فرهنگی و تاریخی، گردشگری طبیعی و کشاورزی و گردشگری کویرنوردی اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی علاوه بر اینکه قطب گردشگری زیارت است در زمینه انواع دیگر گردشگری نیز ظرفیت‌های زیادی دارد و گردشگری این استان در کشور سرآمد است.
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران تصریح کرد: گردشگری در خراسان رضوی با محوریت گردشگری مذهبی و زیارت، محور توسعه اقتصادی این استان و حتی استان‌های همجوار است، این استان مقصد زائران از تمام نقاط ایران است و از سراسر ایران به عشق زیارت امام رضا(ع) راهی سفر می‌شوند که در این مسیر مهمان شهرها و استان‌های دیگر نیز می‌شوند.
همتی با اشاره به روند رو به رشد گردشگری استان خراسان رضوی، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای احیا و فعالیت مجدد شرکت توسعه ایران در این استان در دستور کار قرار دارد و از ظرفیت این شرکت برای توسعه گردشگری در استان خراسان رضوی نیز استفاده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران تصریح کرد: هماهنگی کاملی بین شرکت توسعه گردشگری ایران با اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و استانداری خراسان رضوی وجود دارد و فرصت خدمت در این بخش فراهم است.
هم اکنون خراسان رضوی با ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور را در این بخش دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها