مصرف بالای آب شرب زنجانی‌ها
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان :

مصرف بالای آب شرب زنجانی‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خبر داد:

اطلاعات تاسیسات آب و فاضلاب و موقعیت املاک 19 شهر استان زنجان دقیق سازی شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با توجه به اهمیت دقت موقعیت تاسیسات آبرسانی شهرهای استان جهت ارئه مطلوب خدمات به مشترکین، اطلاعات مکانی املاک و تاسیسات آب و فاضلاب 19 شهر استان زنجان دقیق سازی شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با توجه به اهمیت دقت موقعیت تاسیسات آبرسانی شهرهای استان جهت ارئه مطلوب خدمات به مشترکین، اطلاعات مکانی املاک و تاسیسات آب و فاضلاب 19 شهر استان زنجان دقیق سازی شد.
کد خبر: ۱۳۵۲۸۰۵

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ علیرضا جزءقاسمی اظهار کرد: با انجام این اقدام، هوشمندسازی انتقال و شبکه توزیع آب شهری، مدیریت بهینه و کاهش هدر رفت آب محقق شد.

وی افزود: با توجه به مدفون بودن تاسیسات آب و فاضلاب در زیر زمین، در صورت نبود اطلاعات دقیق موقعیت مکانی از این تاسیسات، در مواقع بروز حوادث و اتفاقات، همکاران شرکت آب و فاضلاب مجبور به قطعی در وسعت گسترده تری از شبکه آب و فاضلاب شده و رفع حوادث طولانی تر خواهد شد، در صورتی که با وجود اطلاعات دقیق، قطعی ها به صورت نقطه ای انجام شده و از قطعی های گسترده پیشگیری بعمل می آید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ادامه داد: به همین جهت شناسایی و برداشت موقعیت جغرافیایی دقیق شیرآلات جزو اولویت های شرکت آب و فاضلاب بود که اکنون اطلاعات 19 شهر استان دقیق سازی شده و این مهم در ارائه خدمات مطلوب و کارآمد برای تامین آب آشامیدنی پایدار از اهمیت خاصی برخوردار است.

جزءقاسمی با اشاره به دقت اطلاعات برداشت شده از موقعیت جغرافیایی تاسیسات، بیان داشت: اطلاعات دقیق تاسیسات شامل اطلاعات توصیفی نوع شیر، سایز شیر، نوع حوضچه و همچنین الصاق یک کد  واحد برای هر شیر می باشد.

وی تاکید کرد: در این راستا بیش از 2 هزار و700 فقره شیرآلات، بیش از 2 هزار و 600 فقره حوضچه شیرآلات و کلیه لوله های شبکه توزیع و خط انتقال به طول 883 کیلومتر لوله گذاری آب در سطح استان، توسط گروه سیستم های اطلاعات جغرافیایی معاونت انسانی و تحقیقات شرکت بروزرسانی و دقیق سازی شد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان تصریح کرد: با دارا بودن این نقشه های دقیق،  استفاده از تکنولوژی های نوین همچون تحلیل هیدرولیکی و نرم افزارهای مدیریت اتفاقات فراهم شده و خدمات در شهرهای استان با کیفیت و مطلوبیت به مراتب بیشتری ارائه می شود.

این مسئول با اشاره مزایای بیشمار اجرای این طرح در استان زنجان گفت: کاهش میزان حفاری آسفالت خیابانها برای پیدا کردن موقعیت لوله ها در رفع حوادث و اتفاقات، امکان طراحی دقیق تر در توسعه شبکه آب و تسریع در قطع کامل شبکه آب با اطلاع از وضعیت شیرآلات و کاهش هدر رفت آب از جمله این مزایاست.

جزءقاسمی مدیریت بهتر شبکه آب و امکان انجام زونبندی، تحقق امکان برآورد دقیق اصلاح شبکه های مورد نیاز شرکت از نظر ریالی و کدگذاری تمامی شیرآلات و امکان مشاهده شیرآلات با کد واحد را از دیگر مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها