شهردار مشهد گفت: کار کردن با پول‌پاشی هنر نیست و در شهرداری نباید با ولخرجی کار کرد و هزینه تمام‌شده پروژه‌ها باید کاهش یابد
شهردار مشهد گفت: کار کردن با پول‌پاشی هنر نیست و در شهرداری نباید با ولخرجی کار کرد و هزینه تمام‌شده پروژه‌ها باید کاهش یابد
کد خبر: ۱۳۵۲۵۶۴

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،سید عبدالله ارجائی در نشست گزارش اقدامات جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد افزود: یکی از مشکلات ما در این شهر هزینه‌های تمام‌شده پروژه‌های عمرانی است که ۲.۵ برابر سایر شهرهاست در حالی که  نباید پول مردم را این‌گونه هزینه کرد.
وی اضافه کرد: کیفیت، فرح‌بخشی، خانواده محوری، نشاط‌ آوری و تعاملی بودن فضای شهر از اقدامات ویژه شهرداری در نوروز ۱۴۰۱ است و به دنبال اجرای برنامه‌های متفاوت هستیم.
شهردار مشهد در خصوص المانهای نوروزی هم گفت: باید در المانها از عناصر محرک و ایجاد کننده انگیزه در شهروندان استفاده شود و تمامی المان‌ها باید رابطه مشخصی با هویت شهر داشته باشند و  المان هایی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به شهر نمی‌پردازند المان مشهدالرضا(ع) نیستند.
ارجائی افزود: برای جشنواره استقبال از بهار پیوست رسانه‌ای قوی، ملی و بین‌المللی نیاز است همچنین باید یک ابزار دقیق برای داوری در بخش اصلی و مردمی مشخص شود.
وی تاکید کرد: المان‌ها در تمام شهر باید توزیع متوازن داشته باشد، نباید در قسمتی از شهر پاویون‌های مجلل بسازید که مشکل ساز شود، همچنین در رنگ‌آمیزی‌های شهری باید از رنگ‌های شاد استفاده شود تا فضاهای شهری نشاط‌آور باشد.
شهردار مشهد ورودی‌های مشهد را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید در ورودی‌های مشهد اعم از جاده ای، فرودگاه و راه آهن اتفاقی نو رقم زده شود و برای ساخت المان‌های نوروزی از خلاقیت جوانان بهره گرفته شود.
ارجائی افزود: بهترین تیم کشور را در شهرداری مشهد داریم و می‌توانیم بهاری به‌یادماندنی را رقم بزنیم و این بهار استثنایی است.
استقبال از بهار، یک جشنواره هنر شهری به ابتکار شهرداری مشهد با قدمتی بیش از یک دهه است که با مددگیری از خلاقیت‌ها، نمادهای زیبا از آثار هنرمندان عرصه های مختلف و کارشناسان امور شهرآرایی در آستانه روزهای آغازین بهار در فضای عمومی شهر جانمایی شده و همگام با نو شدن طبیعت درصدد نشاط بخشی به شهروندان مشهد و زائران و مسافران نوروزی این کلانشهر است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها