عضو کمیسیون فرهنگ و هنر جوانان کشور مخاطب آگاه را بزرگترین نیاز یک هنرمند دانسته و می گوید: بدون آن آهنگساز و اجرا کننده موسیقی راهی به عبث خواهد گشود و نیز اگر کسی از راه شنیدن به موسیقی لذتی برای خود تهیه کند، به تدریج این مشغولیت برای او به اندازه خالق و اجرا کننده مهم خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۵۰۵۷۱
ذائقه مخاطب در فنون هنری موسیقی از زبان محسن آویدبه گزارش جام جم آنلاین کردستان، محسن آوید با اعلام این مطلب افزود: لذت بردن از موسیقی امری غریزی بوده همچنان که لذت بردن از غذا در همه انسان ها مشترک است. دستکم در حیوانی ترین غریزه انسانی احساس مشترک در مقابل موسیقی احساسی طبیعی است و همین امر می تواند در اثر گوش کردن، به عالی ترین صورت ممکنه ارتقا یابد.

این جوان هنرمند یاد آور شد: اکثر مردم به حساسیت غریزی خود در موسیقی اکتفا می کنند و سعی نمی کنند تا بدانند چرا فلان ریتم تاثیر و جاذبه ایجاد می کند درحالی که می توانند با شنیدن آن، صرفنظر از مهارت فنی اجراکننده، به تمام گوشه ها و زوایای ظریف موسیقی توجه کنند و فقط به زیبایی ونحوه اجرای آن بسنده نکنند.

آوید اضافه کرد: آنان فقط خود را در مقابل این موضوع قرار می دهند که آیا نوازنده یا خواننده نقش خود را در اجرای قطعه بخوبی اجرا کرد یا خیر؟ بلکه این نکته را که آیا این اجرا نظر خاص آهنگساز را در تمپو (سرعت)، بیان کیفیت وحالات روانی رعایت کرده یا خیر؟ مورد دقت و بررسی قرار نمی دهند. 
  
به اعتقاد این عضو کمیسیون هنری جوانان کشور در هیچ زمانی نباید شنیدن موسیقی با فقدان لذت توام گردیده و موجب کسالت و سر رفتن حوصله شود زیرا لذت ناآگاهانه هم به تنهایی قادر است نقطه آغازی برای  ارضای حس زیبایی شناسی و کسب آگاهی باشد.

محسن آوید بر این اعتقاد است کسی که آگاهانه به شنیدن صحیح موسیقی می پردازد، باید بهره‌گیریش را در مورد فرم و سبک آن افزایش بخشد و بداند که موسیقی که می شنود آوازی است یا سازی، مذهبی است یا غیرمذهبی، کلاسیک است یا رمانتیک، مدرن و غیره است و  مهمتر از همه این که او خود را باید به موسیقی به مفهوم اعم آن نزدیک کند و با تجزیه و تحلیل تفاوت‌ها و نکات مشترک سبک‌ها را دریابد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها