توزیع گسترده گوشت قرمز تنظیم بازاری در زنجان
معاون توسعه بازرگانی جهادکشاورزی زنجان:

توزیع گسترده گوشت قرمز تنظیم بازاری در زنجان

استاندار زنجان باتاکید بر لزوم رصد نامحسوس بازار در استان گفت: رصد منظم قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم باید از سوی دستگاه‌های متولی امر انجام گیرد و این نظارتها بیش از گذشته افزایش خواهد یافت.
استاندار زنجان باتاکید بر لزوم رصد نامحسوس بازار در استان گفت: رصد منظم قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم باید از سوی دستگاه‌های متولی امر انجام گیرد و این نظارتها بیش از گذشته افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۳۴۹۳۹۱

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ محسن افشارچی  در کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه از ظرفیت مردمی نیز می توان در کنترل بازار استفاده کرد افزود: بنابراین قالب متفاوتی  باید برای رصد دقیق بازار به کار گرفته شود و در این میان نظارت مدیران در این بخش شدت می گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اعلام رییس سازمان برنامه و بودجه کشور دولت در سه ماهه گذشته خلق پول انجام نداده است و تورم نقطه به نقطه نیز طی ۲ ماه گذشته کاهشی بوده است که این اتفاق مبارکی است.

استاندار زنجان ادامه داد: این مساله باید در استان نیز نمایان باشد، بر این اساس رفتار تورمی باید رصد شود، تا مشکلی به وجود نیاید و این موضوع اهمیت بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه دستگاههای متولی امر باید مستمر در امر نظارت بازار مشارکت فعالانه ای داشته باشند، اظهار داشت: بر این مبنا تورم نقطه به نقطه ۲ ماه گذشته استان طی جلسه آینده توسط معاون امور اقتصادی مطرح شده و مورد بررسی قرار می گیرد.

افشارچی در واکنش به سخنان برخی از مسئوولان در این جسله  مبنی بر دشواری احصای قیمت‌ حدود ۱۰۰ قلم کالای مصرفی مردم به دلیل کمبود نیروی بازرس گفت: رفع مشکل کمبود نیرو و مدیریت شرایط با ارگان‌های مربوطه است و مقدمات احصای قیمت اقلام اساسی مردم باید فراهم شود.

وی یادآوری کرد: نرم افزار یا سیستمی که در آن وضعیت اجناس ضروری و مصرفی مردم به صورت آنلاین قابل مشاهده باشد باید در اسرع وقت تهیه شود که انجام چنین کاری چندان دشوار نیست.

 افشارچی افزود: از ۱۰۰ قلم کالای مصرفی و اساسی مردم ۵۰ مورد مربوط به بخش کشاورزی و ۵۰ مورد دیگر مربوط به بخش صنعت است و دستگاههای متولی موظفند با حضور میدانی در بازار و احصای قیمت کالای مشخص و مدنظر در نقاط مختلف (حدود ۴ نقطه) آن را در سامانه‌ تعیین شده ثبت کنند.

وی اضافه کرد: در مدت یک هفته و هر روز قیمت ۱۵ کالای مشخص توسط بازرسان از نقاط مختلف شهر احصا و در سامانه مربوط درج و هفته‌های بعدی نیز این روال تکرار شود تا وضعیت نوسان قیمت‌ها ثبت و ضبط شود.

 به گفته استاندار زنجان، انجام منظم و سیستماتیک این کار از سوی بازرسان موجب می‌شود تا مسئوولان به صورت آنلاین قیمت‌های بازار را رصد کرده و در جریان وضعیت نوسان قیمت‌ها باشند.

افشارچی خاطرنشان کرد: این نوع خدمت موجب می‌شود تا بازار کنترل شده و مردم بدانند که مسئولان به بازار و وضعیت قیمت‌ها توجه جدی دارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها