مدیرکل هواشناسی استان تهران:

بارش های پراکنده در پایتخت ادامه دارد

مدیرکل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: وضعیت جوی آسمان امروز پایتخت در بعضی ساعات با بارش باران و رعد و برق و کاهش محسوس دمای ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد همراه است.
کد خبر: ۱۳۴۵۸۸۵

به گزارش جام جم آنلاین، مجتبی جلالی روز جمعه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: طبق آخرین بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران طی سه روز آینده آسمان نیمه ابری تا ابری و مه آلود در بعضی ساعات همراه بارش باران و وزش باد با احتمال گرد و غبار و رعد و برق و در ارتفاعات همراه با بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: از صبح روز یکشنبه به تدریج از فعالیت سامانه بارشی کاسته خواهد شد و از بعد از ظهر یکشنبه کاهش ابرناکی پیش‌بینی می‌شود، در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ابری و در مناطق پرتردد شهری همراه با روند افزایش غبار محلی است.

جلالی با اشاره به مقدار بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه های هواشناسی استان تهران گفت: آبعلی ۱.۶، دماوند ۵.۳، لواسان ۹.۱، فرودگاه مهرآباد ۱۱.۶، شمیران ۱۸.۷، شهریار ۴۵.۵، فیروزکوه ۰، فرودگاه امام ۱۷.۸، ژئوفیزیک ۱۸.۶، ایستگاه آلودگی سنجی ورامین ۱۲.۵ و فیروزکوه ۶.۷ میلی متر بوده است.

وی همچنین با اشاره به سامانه بارشی که روز گذشته فعالیت خود را در استان آغاز کرده، به لغزندگی جاده ها و کاهش دید افقی، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و آبگرفتگی موقت بعضی معابر هشدار داد و از شهروندان خواست با احتیاط در تردد جاده ای و درون شهری، توقف نکردن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات از وقوع حوادث جلوگیری کنند.

جلالی خاطر نشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران بیشترین و کمترین دمای هوا به ترتیب مربوط به شهریار و فیروزکوه بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها