حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری در دیدار با نخبگان،علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم در سالن هلال احمر سمنان بابیان اینکه 13 آبان نقطه عطفی در تاریخ اسلام و استکبار ستیزی است،گفت: مساله استکبار ستیزی هم در گفتمان انقلاب اسلامی و هم در گفتار کسانی که دل در گرو انقلاب دارند باید جلوه گر باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری در دیدار با نخبگان،علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم در سالن هلال احمر سمنان بابیان اینکه 13 آبان نقطه عطفی در تاریخ اسلام و استکبار ستیزی است،گفت: مساله استکبار ستیزی هم در گفتمان انقلاب اسلامی و هم در گفتار کسانی که دل در گرو انقلاب دارند باید جلوه گر باشد.
کد خبر: ۱۳۴۵۸۰۷

رئیس جمهوری با اشاره به لزوم تدوین یک مبنا و اساس برای گفتمان استکبار ستیزی در در مبانی مختلف دینی،فرهنگی و انقلابی، افزود: در مبانی انقلاب اسلامی هیچ گونه سازش با نظام سلطه وجود ندارد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر نامگذاری سالهای اخیربا رویکرد اقتصادی، اظهار کرد: پشتیبانی از تولید و رفع موانع تولید نیز نوعی مقابله با استکبار است؛ همچنان که یک موشک و پهباد به ما قدرت بازدارندگی می دهد یک تولید کننده،کشاورز و کارگر هم با فعالیت در حوزه های تولیدی وتامین کالاهای اساسی کشور،در مبارزه با استکبار تلاش می کنند.

رئیسی بیان کرد: شکل گیری دولت اسلامی در گرو آن است که بتواند آنچه در مبانی انقلاب وجود دارد ومورد انتظار مردم است را با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وتلاش جهادی و شبانه روزی به منصه ظهور برساند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه در این دوران 40 سال بعد از انقلاب هم پیروزی ها و افتخارات و هم کاستی ها و عقب ماندگی های زیادی داشته ایم، گفت:در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری همه واقعیت ها و کاستی ها را در حوزه های مختلف تبیین کرده اندو بر همه فرهیختگان و دانشمندان و کسانی که در حوزه های تحقیق و پژوهش فعالیت می کنند، می خواهیم برای آسیب زدایی در حوزه های مختلف آسیب شناسی کنند تاعلت برخی ناکامی های بعد از انقلاب با وجود این روحیه جهادی و انقلابی مردم، مشخص شود.

راهکار تمام مشکلات در داخل کشور وجود دارد

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به لزوم پرداختن به کاستی ها و مشکلات کشور، گفت: آسیب های اجتماعی، مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان مسائلی است که راهکار دارد وامروز راه حل تمام مشکلات کشور را باید در داخل و با تکیه بر توانایی جوانان و مدیران مجاهد، یافت.

وی تصریح کرد: استان سمنان در زمینه های مختلف کشاورزی، صنایع، گردشگری و معادن ظرفیت های بالایی دارد که در حوزه معادن باید خام فروشی کنار گذاشته و بر روی فراوری کار شود، در صنایع باید مشکلات بر اساس اولویت در تسریع راه حل، تفکیک شود و در زمینه صنایع دستی با توجه به اینکه این استان با قرار گرفتن  در مسیر زائران امام رضا(ع) دارای یک اقتضای فرهنگی و یک اقتضای اقتصادی می باشد باید راه های فروش صنایع دستی تسهیل و با رونق گردشگری، اقتصاد گردشگری در این استان فعال شود.

تولید باید قابل پیش بینی و بازار دارای ثبات باشد

رئیس جمهوری با بیان اینکه در این استان ودر بسیاری از استانهای دیگر، وجود امکانات در روستا منجر به ماندگار شدن روستاییان نشده است، اظهار کرد: در روستا باید کار تولیدی برای روستایی به صرفه و تولید برایش قابل پیش بینی باشد و بداند که برای تولید محصولش بازار وجود دارد؛ حاکم شدن ثبات در بازار از کارهایی است که دولت به دنبال آن است تا شرایطی فراهم شود که تولید کننده هر روز با یک بخشنامه و دستورالعمل، سرگردان نشود.

لزوم فعال شدن مرکز نا باروری  در سمنان /اشتغال زنان باید در راستای حمایت از خانواده باشد

رئیسی با اشاره به بحث افزایش جمعیت به عنوان یکی از اولویتهای کشور، گفت: یکی از موارد مهم در راستای افزایش جمعیت،توجه به مساله دسترسی زوجین به اطبا و خدمات مورد نیاز آنان است که وجود مرکز ناباروری در استان سمنان یکی از این موارد است که حتما باید فعال شود. 

وی در خصوص یکی از مشکلات بانوان مبنی بر اشتغال شیفتی در کارخانه ها، گفت: اساس اسلام بر مبنای توجه به خانواده است واینکه یک خانم بخواهد بدون توجه به فرزند و همسر دریک مرکز به صورت شیفتی به کار گرفته شود به هیچ عنوان در شان و منزلت یک مادر و یک همسر نیست، بلکه برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که کار کردن یک خانم در هر سازمان یا اداره، لطمه ای به خانواده اش وارد نکند.

وظیفه دولت در مساله آب استان، مساعدت به راهکارهای فرهیختگان است

رئیسی در خصوص مساله آب و مشکلات ناشی از آن در استان سمنان، با بیان اینکه کاهش نزولات آسمانی در کشور ما و همه مناطق اطراف، نگران کننده است، اظهار کرد: در این استان باید راهکارهایی برای استفاده بهینه از آب در زمینه شرب و کشاورزی تعیین شود؛آبرسانی های غرقابی باید کاهش یابد و آبرسانی زیر سطحی که مصرف را به یک چهارم کاهش می دهد، رواج یابد.

وی اظهار کرد: نگرانی مردم در خصوص آب، مساله مهمی است وهر راهکاری را که فرهیختگان و صاحبنظران در حوزه آب برای برون رفت از وضعیت فعلی، ارائه دهند دولت وظیفه خود می داند که مساعدت کند تا از عموم مردم رفع نگرانی شود؛ این وضعیتی که فعلا وجود دارد یک وضعیت حتمی نیست وامکان اینکه بتوان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد، وجود دارد.

مقاومت حداکثری ما فشار حداکثری را شکست داد/ امروز کشور نیازمند یک کار جهادی برای برون رفت از مشکلات است

رئیس جمهوری بیان کرد: امروز شرایط کشور ما به گونه ای است که با وجود تحریم ها و تهدید ها، آمریکا می خواست ما را با فشار حداکثری مستاصل کند، اما امروز هم ما و هم نظاره گران ما حتی دشمنان ما معتقدند که مقاومت حداکثری فشار حداکثری را شکست داد و ما امروز شرایطی داریم که موضع جمهوری اسلامی از هر زمانی قوی تر و موضع دشمن از هر زمانی ضعیف تر است. 

وی با بیان اینکه امروز کشور نیاز مند یک کار جهادی و یک حرکت منسجم برای برون رفت از مشکلات است، افزود: اول با توکل بر خدا و سپس با اعتماد بر داشته های زیادی که داریم به ویژه نیروهای جوان، این کار امکان پذیر است و ما هرچه پیش تر می رویم امیدواری مان برای حل مشکلات اقتصادی کشور بیشتر می شود.

بودجه 1401 با محوریت عدالت است

رئیس جمهوری با بیان اینکه بودجه 1401 تا چند روز دیگر تقدیم مجلس می شود، اظهار کرد: مبنای بودجه 1401 با محوریت عدالت است و اولویت با مناطق غیر برخوردار و کمتر برخوردار است و از آنجا که توزیع امکانات باید بر اساس آمایش سرزمین باشد و آمایش سرزمین هم نیازمند سندهای معتبر است لذا وجود هر گونه خدشه در سند، قابل بررسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها