استاندار خراسان رضوی که به دعوت والی دولت سرپرست افغانستان عازم این کشور شده بود، ساعاتی پیش به ایران بازگشت.
کد خبر: ۱۳۴۵۲۵۵
 به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،استاندار  با اشاره به مصوبات سفر استاندار سابق   به افغانستان و توافقات فی‌مابین طرفین اظهار داشت: هدف اصلی از این سفر پیگیری مصوبات و توافقات میان جمهوری اسلامی ایران و حکومت سرپرست در افغانستان بود که نتایج این سفر موفقیت‌آمیز ارزیابی می‌شود. 
یعقوبعلی نظری افزود: براساس توافق صورت گرفته هیأت‌های تخصصی و فنی جمهوری اسلامی ایران برای ارزیابی اجرای توافقات ۱۶ ماده‌ای گذشته ظرف یک هفته آینده عازم افغانستان خواهند شد.
استاندار خراسان رضوی گفت: در مورد تسهیل صدور روادید برای شهروندان افغانستانی نیز توافقاتی صورت گرفت که ادامه این رایزنی‌ها در اسرع‌وقت با وزارت امور خارجه صورت خواهد پذیرفت و ان‌شالله در این زمینه خبر‌های خوبی برای مردم افغانستان منتشر خواهد شد.
نظری با اشاره به تعطیلی بازارچه‌های مرزی میان ایران و افغانستان و لزوم فعال‌سازی این گلوگاه‌های اقتصادی اظهار داشت: در زمینه بازگشایی بازارچه‌های مرزی نیز در این سفر توافقات اولیه صورت پذیرفت و روند اجرایی آن از سوی طرفین به عهده هیأت‌های تخصصی گذاشته شد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن روند اجرایی آن طی شده و ظرفیت اقتصادی خوبی برای دو کشور به ویژه مرزنشینان ایجاد گردد.
پیش از این معتمدیان استاندار سابق خراسان رضوی در سفر به افغانستان توافقی ۱۶ ماده‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و حکومت سرپرست در افغانستان را امضا کرده بود که یعقوبعلی نظری برای اجرایی کردن این مصوبات عمدتا اقتصادی به افغانستان سفر کرده بود.
نظری در این سفر علاوه بر دیدار و گفتگو با والی جدید ولایت هرات با نمایندگان وزرای اقتصاد، اطلاعات و فرهنگ و ریاست امنیت ملی حکومت سرپرست در افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها