نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: رعایت دیانت و تقوا، دقت، اصلاح و پیگیری، همواره مورد توجه سازمان بازرسی استان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۳۴۱۷۵۱
به گزارش جام جم آنلاین کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج عبدالرضا پورذهبی پیش از ظهر امروز دوشنبه در دیدار با پرسنل بازرسی کل استان کردستان ضمن تبریک ماه ربیع‌الاول و قدردانی از زحمات انجام شده در این مجموعه، اظهار داشت: یکی از ارکان کارهای پیش‌برنده کشور، بازرسی به نحو شایسته است.

وی با بیان اینکه آنقدر که در بازدارندگی نیاز به تحرک و تلاش داریم در بخش‌های دیگر اینگونه نیست، افزود: بنا به فرموده رهبری بحث تحریم و مشکلات اقتصادی تاشی از آن، آسیب‌هایی به دنبال داشته و بخشی را از لحاظ ذهنی درگیر کرده و بخش عمده دیگر مربوط به زمانی بوده که اتفاقات، فساد، اختلاس و تبعیض به سیستم بازرسی گزارش می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه در دهه اول انقلاب 220 هزار نفر در جنگ به شهادت رسیدند که 150 هزار نفر از آنان در درگیری بود، اضافه کرد: در آن دوران علی‌رغم کمبود امکانات و تازه‌کار بودن نیروها، در عمل موفق‌تر بودیم و کم‌تر دچار اشتباهات شدیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با تأکید بر اینکه همواره باید تقوا پیشه کرده و کارها دقیق پیش برود، یادآور شد: انسان باید از لحاظ اخلاقی ورزیده و در نفسانیت خود امتحان پس دهد.

وی با پیشنهاد اینکه در سازمان بازرسی هر 2 هفته یکبار درس اخلاق و تفسیر برای پرسنل سازمان بازرسی کردستان برگزار شود، اظهار داشت: انسان در سایه قرآن خود را حفظ می‌کند در غیراینصورت دچار لغزش خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به آیه 53 سوره یوسف( إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ)، ادامه داد: نفس امّاره انسان را به کارهای زشت و ناروا سخت وا می‌دارد، بنابراین باید خود را حفظ کرده و کارها به دقت و به نحو احسن پیش برود.

 حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با تأکید بر اینکه در انجام بازرسی قصد مچ‌گیری نباشد بلکه اصلاح جامعه باشد، گفت: مدیران این حوزه در رسالت خود نسبت به همه گروه‌ها یک دیدگاه داشته باشند و تبعیضی قائل نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان هدف بازرسی را اصلاح جامعه خواند و اضافه کرد: برخی از اظهارات و تخلفات ناشی از بی‌اطلاعی از قانون بوده که باید به این مهم نیز توجه شود.

وی تاکید کرد: باید برای رفع گرفتاری‌ها و خودداری از گناه، فساد و لغزش‌ها و هدایت به راه راست و موفقیت به خدای متعال پناه برده و از خداوند استمداد کنیم.

نظارت پیشگیرانه سیاست سازمان بازرسی در کردستان است

بازرس‌ کل استان کردستان نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، به شرح آخرین وضعیت و وظایف این حوزه پرداخت و اظهار داشت: 700 اکیپ بازرسی در استان مشغول به فعالیت بوده که این آمار نسبت به میزان کشوری پایین‌تر است و در صدد هستیم که با تقویت نیروی انسانی، کارهایمان را به نحو احسن پیش ببریم.

عیسی هواسی، از 66 بازرسی از دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و افزود: در همین راستا 137 پیشنهاد اصلاح امور و ساختار به ادارات داده شده که منجر به توفیقات متعدد، برگشت اموال به بیت‌المال و رفع تصرف اراضی و موانع پروژه‌های عمرانی شده است.

بازرس‌کل استان کردستان به راه‌اندازی سامانه گزارشگران فساد قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: تاکنون یک هزار و 238 فقره گزارش فساد دریافت شده و پیگیری در حال انجام است.

هواسی نظارت پیشگیرانه را سیاست سازمان بازرسی خواند و با اشاره به شناسایی، رفع موانع و راه‌اندازی مجدد فعالیت 15 واحد تولیدی تعطیل در استان کردستان، یادآور شد: بنا داشته که ماهیانه، جلساتی برای رفع موانع تولید در کردستان برگزار شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها