اگر دانش آموز پایه دوازدهم دبیرستان باشید، یا داوطلب کنکور سراسری حتما اسم یکی از این کتاب ها به گوشتان خورده است؛ زبان انگلیسی جامع کنکور، عربی جامع خیلی سبز، دین و زندگی میکرو طبقه بندی شده و مواردی از این دست! یکی از مسائلی که ذهن اغلب داوطلبان کنکور را به خود مشغول کرده است، انتخاب منابع مناسب برای مطالعه و تست زنی دروس عمومی است.
کد خبر: ۱۳۳۷۶۳۶
این دروس با توجه به ضریب تاثیری که در نتیجه کنکور دارند، تا حد قابل توجهی در تعیین سرنوشت و رتبه داوطلبان تاثیرگذار هستند، و همین موضوع سبب شده تا انتشارات مختلفی که در زمینه چاپ و نشر کتاب های کنکوری دروس عمومی فعالیت می کنند، هر روز در حال نشر یک کتاب جدید یا منبع تست بروز برای این دروس باشند. با توجه به اهمیت این موضوع، ما قصد داریم در این مطلب به معرفی بهترین منابع برای مطالعه و تست زنی دروس عمومی کنکور بپردازیم؛ با ما همراه باشید.
 
بهترین کتاب های عمومی برای موفقیت در کنکور 1401
اهمیت مطالعه دروس عمومی برای کنکور سراسری

دروس عمومی در رتبه داوطلبان تاثیر بسیاری دارد، در حالی که از نظر درجه سختی و زمان مورد نیاز برای مطالعه و یادگیری، در سطح پایین تری نسبت به دروس تخصصی قرار دارند. یکی از دلایل موفقیت رتبه های برتر همین موضوع است که این گروه از داوطلبان به دروس عمومي نیز مانند دروس تخصصی توجه مي کنند، و براي آنها وقت مي گذارند؛ نه دقیقا به اندازه درس هاي تخصصی، ولي متناسب با اهمیت هر درس عمومی برای آن زمان می گذراند. دروس عمومی ضریب تاثیر بالایی دارند، به عنوان مثال زبان فارسی و ادبیات ضریب 4 دارد، که اگر دقت کرده باشید در دروس اختصاصی نیز درس های مهم ضریب 4 دارند! به همین دلیل است که گرفتن نمره خوب از درس ادبیات به مراتب راحت تر از یک درس تخصصی مانند ریاضی یا شیمی است، در نتیجه احتمال گرفتن رتبه و تراز بهتر، با اختصاص دادن زمان کافی برای مطالعه این دروس، بیشتر است.
 
بهترین کتاب های عمومی برای موفقیت در کنکور 1401
نقش و جایگاه دروس عمومی در کسب رتبه برتر

اغلب دانش آموزان از نقش و جایگاه دروس عمومی در کسب رتبه برتر در کنکور غافل هستند، و اطلاع ندارند که با داشتن یک برنامه ریزی مناسب و دقیق برای مطالعه و تسلط بر این دروس، می توانند شانس قبولی خود را خیلی بیشتر کنند! درس های عمومی در مقایسه با دروس تخصصی، از چند جهت در کسب رتبه برتر در کنکور تاثیر گذار هستند:
 
ضرایب تاثیر دروس عمومی

ضرایب دروس عمومی با دروس اصلی تخصصی برابر است! حتی در برخی موارد از آنها نیز بیشتر است، این ضرایب و شرایط بی نظیر می توانند نقش تعیین کننده ای در بهبود رتبه و شانس قبولی فرد داشته باشند.
 
محدودیت زمانی کمتر در آزمون

داوطلبان کنکور زمان زیادی برای پاسخگویی به سوالات دروس عمومی دارند؛ اینجاست که می توانند از مهارت های تست زنی و تسلط به مباحث این دروس کمک بگیرند، و با بالا بردن تعداد پاسخ های صحیح خود، رتبه و شانس قبولی خود را بهتر کنند.
 
منابع مطالعاتی متنوع و باکیفیت

برای دروس عمومی کتاب های کمک درسی و تست زنی متعددی طراحی و چاپ شده است. اکثر این منابع توسط بهترین اساتید ایران طراحی شده اند، و مطالعه صحیح و اصولی حتی یکی از آنها می تواند به شکل قابل توجهی در موفقیت یک دانش آموز در کنکور کمک کند، چه برسد به استفاده از چندین منبع مختلف!
 
بهترین کتاب های عمومی برای موفقیت در کنکور 1401
معرفی بهترین کتاب های کنکوری دروس عمومی

استفاده از منابع کمک آموزشی مناسب، از جمله عوامل مهم موفقیت در کنکور سراسری است، که باید به درستی و زیر نظر مشاوران و دبیران متخصص انتخاب شود. ولی اگر تصمیم دارید خودتان این منابع را انتخاب کنید، ما یک لیست برای راهنمایی بهتر شما فراهم کرده ایم؛ لیستی از بهترین منابع مطالعاتی دروس عمومی برای کنکور!
 
درس ادبیات فارسی

درس ادبیات فارسی با ضریب ۴ در کنکور سراسری، جزو مهم ترین دروس عمومی است. این درس بالاترین ضریب بین دروس عمومی را نیز دارد. اکثر داوطلبان در این درس با بخش املا و زبان فارسی مشکل دارند، بنابراین به شما توصیه می شود حتما از تابستان روی همین مباحث سرمایه گذاری کنید، و برنامه ریزی مناسب این مطالب را خوب یاد بگیرید. کتاب های منتخب برای درس ادبیات فارسی؛ ادبیات نشر الگو، کتاب های هفت خوان خیلی سبز و کتاب میکروطبقه بندی طلایی گاج.
 
 
درس زبان عربی

درس زبان عربی جزو آن دسته دروسی است که اکثرا داوطلبان با آن مشکل دارند، یا آن را زود فراموش می کنند. کتاب های کمک آموزشی بسیاری برای این درس در بازار موجود است، که شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی فرآموز بهترین آنها را تهیه نمایید، اما کتاب های منتخب برای درس عربی به پیشنهاد ما؛ عربی جامع خیلی سبز و کتاب عربی کامل جامع کنکور سری میکرو طلایی گاج.
 
درس دین و زندگی

رقابت اصلی کنکور درس دین و زندگی، در خوانش صحیح و فهم آیات و متن کتاب درسی است. سوالات دین و زندگی کنکور در قسمت آیات و روایات مفهوم اهمیت بیشتری بین داوطلبان کنکور پیدا کرده است. کتاب های منتخب برای درس دین و زندگی؛ دین و زندگی جامع خیلی سبز، دینی جامع میکرو طلایی گاج و سفیر خرد.
 
درس زبان انگلیسی

درس زبان انگلیسی از جمله دروسی است که معمولا در انتهای دفترچه کنکور و آخرین درس عمومی است. مهم ترین نکته در مورد این درس نحوه مطالعه و توانایی درک جملات و تست زنی در حجم زیاد است. این کتاب ها شامل آموزش گرامر، پرسش‌های گرامر با پاسخ تشریحی، آموزش واژگان، پرسش‌های واژگان با پاسخ تشریحی می باشد. کتاب های منتخب برای درس زبان انگلیسی؛ کتاب زبان انگلیسی کامل جامع کنکور سری میکرو طلایی گاج، کتاب زبان انگلیسی جامع مبتکران، کتاب زبان انگلیسی جامع خیلی سبز، زبان جامع مبتکران، کتاب لقمه مهر و ماه، درس زبان انگلیسی دکتر کیاسالار و دکتر شهاب اناری.

اگر تهیه هر کدام از این کتاب ها برای شما لازم بود، فقط کافیست به فروشگاه اینترنتی فرآموز مراجعه کنید. faramoz.com یک فروشگاه اینترنتی معتبر برای خرید انواع کتاب های کمک درسی کنکوری، زبان و دانشگاهی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها