سرمربی موقت تیم ملی اوکراین در آستانه دیدار این تیم برابر فرانسه در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، در ادعایی عجیب، تنها تفاوت تیم تحت هدایتش با قهرمان جهان را «قورباغه» خواند!
کد خبر: ۱۳۳۵۷۳۳

به گزارش جام جم آنلاین، «اولکساندر پتراکوف» که سابقه طولانی در عرصه مربیگری بین‌المللی دارد، در آستانه دیدار این تیم و فرانسه در کی‌اف تاکید کرد که اوکراین با تیم قدرتمند فرانسه یکسان است؛ فرانسه‌ای که می‌تواند با هفت امتیاز فاصله با تیم رده دوم گروه خود، گام بلندی در مسیر صعود به جام جهانی قطر بردارد.

اوکراین پس از کسب تساوی در تمام چهار دیدار خود در گروه چهارم رقابت‌ها تا اینجای کار، حالا بدنبال کسب نخستین پیروزی است و پتراکوف با جمله‌ای انگیزشی و عجیب تیم تحت هدایتش را در راه رسیدن به قطر، ترغیب کرد.

پتراکوف پس از تساوی اوکراین برابر قزاقستان به شاگردانش جمله‌ای را گفته و حالا تارنمای تریبیونا به نقل از وی نوشت: ناراحت نشوید؛ ما همچنان باید به بازی ادامه دهیم؛ ما به پیروزی برابر فرانسه نیاز داریم. فرانسه را پیش رو داریم؛ باید فوتبال بازی کنید و از هیچکس‌ نترسید. آنها هم مثل ما انسان هستند فقط از نوع فرانسوی؛ آنها قورباغه می‌خورد، ما نمی‌خوریم.

براساس گزارش تارنمای فرانسوی The Local، مردم کشور مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی، علاقه زیادی به پای قورباغه داشته و سالانه حدود ۱۶۰ میلیون پای قورباغه مصرف می‌کنند و حتی برای یک وعده غذایی از چندین پای قورباغه استفاده می‌کنند.

براساس ادعای برخی منابع، این سنت به قرن دوازدهم بازمی‌گردد و برخی از مناطق فرانسه نسبت به این غذا تمایل بیشتری دارند.

بدنبال جدایی «آندری شوچنکو» از تیم ملی اوکراین، پتراکوف که ۱۰ سال در تیم جوانان این کشور سابقه مربیگری دارد، جانشین اسطوره فوتبال اوکراین روی نیمکت تیم ملی بزرگسالان این کشور شد.

با این وجود، «دیدیه دشان» سرمربی  تیم ملی فرانسه مقابل هرگونه مقایسه غذایی دو تیم مقاومت کرد و گفت: بازی‌های اوکراین در یورو ۲۰۲۰ و همچنین بازی آنها مقابل قزاقستان را دیدم. صادقانه بگویم، شباهت‌های زیادی بین تیم تحت هدایت شوچنکو و پتراکوف وجود دارد. البته اگر ببریم، بسیار خوشحال خواهم شد اما باید یادآور شوم که از قدرت اوکراین آگاهی داریم.

تیم فوتبال اوکراین امشب (شنبه) از ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه میزبان تیم ملی فرانسه است. در گروه چهارم غیر از این دو تیم، تیم های قزاقستان و بوسنی نیز حضور دارند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها