سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از بازگشایی مراکزواکسیناسیون از امروز در اصفهان و آغاز واکسیناسیون متولدین سال 1350 از روزسه شنبه جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۵۶۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، آرش نجیمی در گفتگو با جام جم آنلاین درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون شهرستان اصفهان و از سرگیری  واکسیناسیون دز دوم از امروز(شنبه) تا روز دوشنبه جاری خبر داد و اظهارداشت: حجم قابل توجهی از افراد که واکسن دز دوم آسترازنکا و برکتشان به تاخیر افتاده است؛ همین امروز و فردا واکسن را دریافت می کنند.

وی همچنین از تهیه واکسن سینوفارم دز دوم به مقدار زیادی خبر داد و افزود: از فردا (یک شنبه) این واکسن در اختیار مراکز قرار می گیرد و از امروز پیامک برای افرادی که دز دوم سینوفارم دارند ارسال و طی دو روز بعد یعنی یک شنبه و دوشنبه تزریق نوبت دوم افراد تمام می شود .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از آغاز تزریق دز نخست واکسن متولدین سال 1350 نیز از صبح روز سه شنبه در اصفهان خبر داد و گفت: مقدار تخصیص یافته واکسن سینوفارم به اصفهان قابل توجه است و از روز دوشنبه برای گروه های سنی جدید پیامک واکسن دز نخست ارسال و سه شنبه افراد جدید را واکسیناسیون می کنیم.

وی  تصریح کرد: حتی افراد زیر 50 سالی که در سامانه سیب مشخصات خود را وارد نکرده و پیامکی دریافت نکرده اند را ما فراخوان  می کنیم که برای واکسن به مراکز مراجعه کنند.

نجیمی ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت واکسن زدن و تزریق در استان ظرفیت بسیار بالا و بیش از 50 الی 70 هزار روزانه  می توانیم تزریق کنیم که اگر  محموله های واکسن اصفهان به همین روال تداوم داشته باشند تا آخر مهر ماه درصد بالایی از مردم استان را واکسینه می کنیم.

وی تاکید کرد: از مردم خواهشمندیم طبق پیامک های ارسالی برای دریافت واکسن مراجعه کنند و درصورت عدم دریافت پیامک دنبال راه حل های غیر و دردسرساز برای دریافت واکسن نباشند.

*دز دوم واکسن آسترازنکا و برکت طی امروز فردا(یکشنبه)و سینوفارم فردا و(دوشنبه)

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درادامه صحبت های خود از جدا شدن سیستم نوبت دهی واکسیناسیون اصفهان از سیستم کشور خبر داد و گفت: متاسفانه به دلیل شلوغی های مراکز و نوبت دهی سیستم سلامت وزرات، از این پس نوبت دهی و ارسال پیام توسط سامانه سیب در اصفهان انجام می شود.

وی افزود: افراد از این به بعد بر اساس ظرفیت و مقدار واکسن در اختیا ر استان فراخوان می شوند واین در حالی است که  از دیروز واکسن آسترازنکا و برکت تامین شده و امروز پیامک تزریق دز دوم برای افراد ارسال شده است.

نجیمی  اضافه کرد:از مردم می خواهیم اجازه دهند واکسیناسیون بر اساس نظمی که ما پیش بینی کردیم در عمل مشاهده شود ونگرانی بابت تاخیر یک هفته ای نداشته باشند،زیرا  مشکلی پیش نمی آید.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون همه  مادران باردار در اولین فرصت پیگیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها