نائب رئيس انجمن فيزيوتراپى ايران در گفتگو با جام جم مى گويد:

خانم هاى ميانسال، در خطر جدى عوارض ناشى از كم تحركى

خانم ها بويژه در سنین میانسالی که تغییرات هورمونی برایشان بروز می یابد بدنبال كم تحركى و افزايش وزن با عوارض اسكلتى-عضلانى و متابوليكى مواجه خواهند شد.
کد خبر: ۱۳۳۴۹۲۷

به گزارش جام جم آنلاین، پرهام پارسانژاد، نائب رئيس انجمن فيزيوتراپى ايران با اشاره به اين مطالب مى افزايد: بدنبال افزايش کم حرکتی در دوران كرونا شاید تنها تفریح و انگیزه خانواده ها غذا خوردن است كه اين مساله یکی دیگر از تهدیدهای سلامت خانم هاى خانه دار محسوب می شود و شیوع چاقی به عنوان یک معضل قابل تأمل در آنان افزایش می یابد.

وى تاكيد مى كند: دیابت و بیماری های غده تیروئید هم رابطه مستقیم با فعالیت های بدنی دارند و پیاده روی روزانه و انجام تمرینات سبک، ملایم و مداوم از روشهای مهم کنترل قند خون و تنظیم عملکرد غده تیروئید به شمار می رود. شكى وجود ندارد كه كم شدن فعالیت های بدنی، ضعف عضلات و پایین آمدن آمادگی جسمانی را در پی خواهد داشت. با ضعیف شدن ماهیچه ها به عنوان ثبات دهنده های مفاصل، آسیب پذیری آنها نسبت به صدمات و اختلالات بیشتر مى شود. نشستن هاى طولانی مدت با اعمال فشار بر فقرات کمری و دیسکهای بین مهره ای زمینه را برای بیرون زدگی دیسک و درگیری ریشه عصبی بیشتر می کند و می تواند نهایتا منجر به جراحی در این افراد شود.

پونه شيرازى

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها