رئیس کمیسیون حقوق و قضایی مجلس گفت: روند بررسی‌ها در کمیسیون‌های تخصصی مجلس تاکنون نشان می‌دهد که وزیران پیشنهادی برنامه‌های خوبی را تهیه کردند و اطلاعات خوبی نسبت به وظایف وزارتخانه‌های مربوطه دارند.
کد خبر: ۱۳۳۲۴۴۳

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوق و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی جام جم درباره نحوه بررسی برنامه های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: از روز شنبه روند بررسی وزیران پیشنهادی در تمام کمیسیون های تخصصی مجلس شروع شد و هر کمیسیون به نسبت تخصصی که داشت وزیران پیشنهادی را دعوت کرد و در جریان برنامه های آنها قرار گرفت.

وی ادامه داد: به این ترتیب کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هم در جریان برنامه های وزیران پیشنهادی قرار گرفت و از فهرست وزیرانی که به مجلس ارائه شده بررسی برنامه های چهار وزیر به امروز موکول شد. البته ممکن است برخی از کمیسیون ها به فراخور فردا هم با برخی از وزیران پیشنهادی نشست و جلسه داشته باشند.

غضنفرآبادیدرباره ارزیابی خود از برنامه های ارائه شده از سوی وزیران پیشنهادی خاطرنشان کرد: روند بررسی ها در کمیسیون های تخصصی مجلس  تاکنون نشان می دهد که وزیران پیشنهادی برنامه های خوبی را تهیه کردند و اطلاعات خوبی نسبت به وظایف وزارتخانه های مربوطه دارند و  همچنین برنامه ها خود را به خوبی ارائه دادند. همچنین ارزیابی این است که وزیران پیشنهادی از توانمندی مناسبی برای تصدی مسئولیت و همچنین اجرای برنامه ها برخوردارند.

نماینده بم در مجلس شورای اسلامی درباره تطابق برنامه های ارائه شده از سوی وزیران پیشنهادی با اسناد بالادستی تصریح کرد: تطبیق برنامه ها با قوانین بالا دستی یک بحث است و نحوه اجرای آن هم بحث دیگری است. نمایندگان در حال ارزیابی شایستگی های لازم از سوی وزیران پیشنهادی برای اجرای برنامه ها هستند و البته در این مساله باید توجه داشت که هم وزارتخانه باید از توانمندی مدیریتی و ابزار لازم برای ارجای برنامه ها برخوردار باشند و هم مجلس از ابزار نظارتی خود به بهترین شکل استفاده کند.

غضنفرآبادی در پاسخ به این سوال که برخی نبود سابقه اجرایی برای برخی از وزیران پیشنهادی را به عنوان یک چالش مطرح می کنند، گفت: داشتن سابقه اجرایی امتیاز بزرگی محسوب می شود در عین حال نمایندگان مجلس و در عین حال برخی از وزیران از سابقه اجرایی خوبی برخوردارند. با این وصف، برخی از چهره های معرفی شده گرچه از سابقه اجرایی چندانی ندارند اما مجلس در حال بررسی این موضوع است که فرد معرفی شده با توجه به برنامه هایی که ارائه کرده تا چه اندازه می تواند در اجرای آن موفق باشد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس پیشبینی کرد که در جلسه رای اعتماد اکثر وزیران بتوانند نظر موافق نمایندگان را جلب کنند.

انتهای پیام/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها